اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون طرح و توسعه آب منطقه‌ای خراسان‌شمالی:

آب شیرین‌دره به ایستگاه سوم طرح آب‌رسانی بجنورد رسید

خبرگزاری فارس: معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌شمالی اعلام کرد: طرح آب‌رسانی به بجنورد از سد شیرین دره 92 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و آب به ایستگاه سوم از چهار ایستگاه پمپاژ در این طرح رسیده است.

آب شیرین‌دره به ایستگاه سوم طرح آب‌رسانی بجنورد رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌شمالی، حسین علی‌میرزایی گفت: تنها اجرای 5/1 کیلومتر از 48 کیلومتر خط انتقال آب از سد شیرین دره به بجنورد به علت مشکل جدی در تأمین لوله‌های فولادی،

باقی‌مانده است که با پیگیری‌ها و مذاکرات انجام شده با طرف قرارداد، مشکل برطرف شده و بقیه لوله‌ها در روزهای آینده به کارگاه حمل می‌شود.

وی افزود: فعالیت‌های در حال اجرا در نقاط مختلف طرح آب‌رسانی بجنورد اعم از خط انتقال، ایستگاه‌های پمپاژ، تصفیه خانه آب شرب و مخزن این طرح بیش از حد متعارف است و امروز همه تلاش‌ها برای بهره‌برداری هرچه سریع‌تر از طرح آب‌رسانی بجنورد انجام شده است.

علی‌میرزایی تصریح کرد: علاوه بر موانع سخت فیزیکی و جغرافیایی در طول مسیر 48 کیلومتر خط انتقال، منبع تأمین آب نیز در این طرح تا محل تصفیه و توزیع آن در شهر بجنورد 750 متر اختلاف ارتفاع دارد که برای پمپاژ آب به این ارتفاع، چهار ایستگاه پمپاژ قوی طراحی و اجرا شده است.

وی مبلغ اعتبار هزینه شده برای اجرای این طرح را تاکنون 820 میلیارد ریال و اعتبار موردنیاز برای تکمیل پروژه‌های مختلف این طرح را 300 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: عملیات اجرایی برای تکمیل اجرای این طرح در نقاط مختلف آن به صورت فشرده ادامه دارد.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌شمالی اظهار کرد: طرح آب‌رسانی بجنورد شامل 48 کیلومتر خط انتقال با 740 متر اختلاف ارتفاع پمپاژ آب از سد شیرین‌دره تا شهر بجنورد، چهار ایستگاه پمپاژ، تأسیسات تصفیه‌خانه آب و یک مخزن 30 هزار متر مکعبی است.

وی تصریح کرد: طرح ملی آب‌رسانی به شهر بجنورد برای تأمین آب جمعیت شهر بجنورد تا افق 1410 پیش‌بینی شده است و با بهره‌برداری از این طرح سالانه 20 میلیون و 500 هزار متر مکعب آب مورد نیاز شهر بجنورد و روستاهای اطراف مسیر خط انتقال از سد شیرین دره تأمین می‌شود.

انتهای پیام/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول