اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهادکشاورزی شهرستان مرند خبر داد

برداشت 77 هزار تن محصول سیب از باغات مرند

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرند از برداشت 77 هزار تن محصول سیب از باغات این شهرستان خبر داد.

برداشت 77 هزار تن محصول سیب از باغات مرند

به گزارش خبرگزاری فارس از مرند، جلال رحیم‌زاده ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: شهرستان مرند دارای 12 هزار و 187 هکتار باغات بوده که از این مقدار 3 هزار و 850 هکتار باغات بارده سیب است.

وی با بیان اینکه به طور متوسط میانگین تولید سیب از هر هکتار 20 تن است، افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال میزان برداشت سیب به 77 هزار تن برسد که نسبت به سال قبل افزایش نشان می‌دهد.

رحیم‌زاده با بیان اینکه با تغییر اصول باغبانی و اصلاح باغات و استفاده از روش‌های مناسب کاشت رقم‌های اصلاح شده به ویژه کاشت پایه‌های مالینگ (پایه کوتاه)، امید است تولید محصول سیب با تلاش کارشناسان این مدیریت افزایش چشمگیری در سال‌های آتی داشته باشد، افزود: در شهرستان مرند به خصوص در شهر زنوز ، 25 نوع سیب درختی اعم از سیب پائیزه، قباله، بالجه‌ای، اسدکوهی، سلطانی، بشقابی، شیشه‌ای و غیره و ارقام اصلاح شده رد، گلدن، گران اسمیت و سیب گلاب تولید می‌شود که سیب تولید شده در این شهرستان شهرت جهانی دارد.

وی با اشاره به اینکه سیب تولید شده در شهرستان مرند مقداری به صورت تازه‌خوری در خود شهرستان و ارسال به سایر شهرستان‌ها و استان‌های کشور مصرف می‌شود، افزود: بقیه نیز در جعبه‌های مخصوص بسته‌بندی و در سردخانه‌های موجود شهرستان برای ذخیره‌سازی در سایر فصول نگهداری می‌شود. 

انتهای پیام/ع20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول