اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قم خبر داد

برداشت 2 هزار تن پسته خشک از باغات استان قم

خبرگزاری فارس: مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از 2 هزار تن پسته خشک از باغات استان قم برداشت شود.

برداشت 2 هزار تن پسته خشک از باغات استان قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان قم، مسلم ابراهیمی اظهار کرد: عملیات برداشت محصول پسته از سطح دو هزار هکتار از باغات بارده استان آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه استان قم بالغ بر 5 هزار و 200 هکتار باغ پسته دارد افزود: با توجه به باردهی مطلوب باغات در سال جاری پیش‌بینی می‌شود حدود دو هزار تن پسته خشک از باغات استان برداشت شود.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان قم با تاکید بر اینکه بیش از دو هزار هکتار از باغات پسته استان به مرحله باردهی رسیده است، تصریح کرد: ارقام غالب پسته کشت شده در سطح باغات استان قم شامل فندوقی، کله قوچی، احمدآقایی و اکبری است.

وی به برنامه این سازمان برای توسعه باغات پسته اشاره و ابراز کرد: کشت پسته با شرایط اقلیمی قم سازگار است، از این رو برای گسترش باغات پسته اعتبارات ارزان با کارمزد هفت درصد و بازپرداخت 15 ساله در نظر گرفته شده است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی قم اضافه کرد: در حال حاضر محصول پسته در بخش جعفرآباد، جاده قدیم تهران، قمرود، قنوات، جاده کاشان و حومه قم زیرکشت است.

ابراهیمی در ادامه از کشاورزان خواست تا بخشی از زمین‌های زراعی خود را به کشت محصول پسته اختصاص دهند تا درآمد پایدار ایجاد و در مصرف آب نیز صرفه‌جویی شود.

انتهای پیام/ل30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول