اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهادکشاورزی سمیرم خبر داد

برداشت 350 هزار تن سیب از سطح باغات شهرستان سمیرم

خبرگزاری فارس: مدیر جهادکشاورزی سمیرم گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری 350 هزار تن سیب از سطح باغات سمیرم برداشت شود.

برداشت 350 هزار تن سیب از سطح باغات شهرستان سمیرم

همت‌علی انصاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سمیرم اظهار کرد: سطح باغات سیب شهرستان سمیرم 36 هزار هکتار است که 22 هزار هکتار آن با ارقام سیب‌های رد و گلدن است.

وی با بیان اینکه برداشت سیب در این شهرستان از 25 شهریورماه آغاز شده است، از افزایش 30 درصدی تولید سیب نسبت به سال گذشته در سمیرم خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال 350هزار تن سیب درختی از سطح باغات شهرستان سمیرم برداشت شود.

مدیر جهادکشاورزی سمیرم ادامه داد: از این میزان 70درصد سیب تولیدی درجه یک و دو است و 30 درصد بقیه درجه سه است که ضایعات سیب تولیدی در صنایع تبدیلی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: 40 درصد سیب تولیدی سمیرم به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می‌شود.

انصاری با اشاره به اینکه هم‌اکنون در زمان برداشت سیب یک میلیون و 500 هزار نفر روز کارگر در این شهرستان مشغول به کار هستند، تاکید کرد: علاوه بر اشتغال 100 درصدی کارگران سمیرمی از سایر نقاط مختلف کشور از جمله سنندج، آذربایجان، چهارمحال و بختیاری و دیگر شهرها در این شهرستان مشغول به فعالیت هستند.

وی با اشاره به خرید و فروش 600 تا 800 تومان سیب در بازار گفت: با توجه به اینکه تأمین، توزیع و کنترل بازار از وظایف قانونی اداره صنعت، تجارت و معدن است درخواست می‌شود به منظور فعال‌ کردن بازرگانان برای خرید محصول در زمان مناسب برداشت سیب اقدام کنند.

*برداشت 20هزار تن سیب گلاب در سمیرم

مدیر جهادکشاورزی سمیرم در ادامه با اشاره به وجود 3هزار و 300 هکتار باغ سیب گلاب در این شهرستان گفت: امسال 20 هزار تن سیب گلاب از ارقام گلاب اصفهان و گلاب کهنز از سطح باغات سیب سمیرم برداشت و به بازار عرضه شد.

وی افزود: به دلیل سرمازدگی و بارش تگرگ‌های شدید به 10 تا 15 درصد درختان سیب گلاب سمیرم خسارت وارد شد که با توجه به اقدامات انجام شده از شرکت بیمه درخواست می‌شود نسبت به پرداخت خسارت کشاورزان اقدام کنند.

به گزارش فارس، شهرستان سمیرم با 36 هزار هکتار باغ سیب و 22هزار هکتار زراعت در فاصله 165 کیلومتری جنوب اصفهان قرار دارد که بیش از 91درصد مردم این شهرستان از طریق کشاورزی امرار معاش می‌کنند.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول