اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول اداره فرهنگی و اجتماعی شهرداری ساری:

وضعیت کودکان کار مغایر با منشور بین‌المللی حقوق کودک است

خبرگزاری فارس: مسئول اداره فرهنگی و اجتماعی شهرداری ساری گفت: وضعیت کودکان کار مغایر با منشور بین‌المللی حقوق کودک است.

وضعیت کودکان کار مغایر با منشور بین‌المللی حقوق کودک است

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، راحله حاجیان شامگاه دوشنبه در برگزاری جشن بزرگ روز جهانی کودک که به همت اداره فرهنگی شهرداری ساری، بهزیستی، مهدهای کودک و آموزش و پرورش در پارک قائم (عج) ساری برپا شد، اظهار داشت: وضعیت کودکان کار و کودکان خیابانی و آسیب دیده رقت انگیز است.

وی ادامه داد: فراتر از قراردادها و کنوانسیون‌های بین المللی، آموزه‌های ارزشمند، راهگشای دین مبین اسلام، سیره نبی مکرم (ص)و ائمه هدی (ع) است که بر ضرورت احترام به کودکان، رعایت حقوق آنها و توجه به شرایط زندگی، آموزش، تفریح، مسکن و تغذیه آنان تاکید دارند.

حاجیان با بیان اینکه جامعه اسلامی به‌دلیل بهره‌مندی از این آموزه‌ها نه تنها باید به قوانین و مقررات موضوعه دراین زمینه پایبند باشد، تصریح کرد: جامعه اسلامی باید با رعایت حقوق کودکان و بهینه‌سازی شرایط آنان پیشگام باشد و حتی در این رابطه الگوپردازی کند.

این مسئول با اشاره به اجحافی که به صورت همیشگی به کودکان کار می‌شود، خاطرنشان کرد: کودک آزاری، سوء استفاده از نیروی کار کودکان و بهره‌کشی جسمی از آنان موضوعی نیست که بتوان به دیده اغماض به آن نگاه کرد.

وی افزود: انتظار این است که روز جهانی کودک و برنامه‌های مختلف و متنوعی که در این روز برگزار شده و صحبت‌هایی که در این زمینه می‌شود، تلنگری باشد تا اجزای مختلف جامعه به ویژه نیروهای موثر و دستگاه‌های متولی با دقت در وضعیت کودکان در تمهیدات خود تجدید نظر کنند.

حاجیان برگزاری جشن بزرگ کودک توسط اداره فرهنگی اجتماعی شهرداری ساری را گامی هر چند کوچک برای معرفی روحیه، حساسیت‌ها، ظرافت‌ها، نیازها و مسایل کودکان عنوان کرد و بیان داشت: این قبیل برنامه‌ها باید بتواند اثرات مورد انتظار را در جامعه برجای گذارد.

انتهای پیام/ن30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول