اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بر فراز آبیدر

کودکان کردستانی پرواز بادبادک‌ها را جشن گرفتند

خبرگزاری فارس: در ادامه برنامه‌های یک هفته با کانون، کودکان کردستانی عصر امروز بادبادک‌های خود را بر فراز آسمان آبیدر به پرواز درآوردند.

کودکان کردستانی پرواز بادبادک‌ها را جشن گرفتند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، جشن پرواز بادبادک‌ها از مهم‌ترین برنامه‌های یک هفته با کانون است که هر ساله در گرامیداشت روز جهانی کودک شور و شوق بسیار کودکان و نوجوانان و والدین آنان را بر می‌انگیزد.

مدیر کانون کودکان و نوجوانان استان کردستان که خود با شور و اشتیاق در مراسم حضور پیدا کرده بود، جشن بادبادک‌ها را از جمله برنامه‌هایی عنوان کرد که رضایت کودکان و خانواده‌های آنها را بیشتر از سایر برنامه‌ها جلب کرده است.

سهیلا شیخی گفت: این گونه مراسم و جشن‌ها شاید در نگاه اول تفریحی کوچک به نظر بیاید اما در ذهن کودکان جایگاهی ویژه و تاثیری مثبت بر روح و روان کودکان دارد.

*شادی حق کودکان است

بازی، شادی و نشاط حق کودکان است، این جمله‌ای بود که شیخی به عنوان هدف برگزاری جشن بادبادک‌ها عنوان کرد و افزود: حقوق کودکان را باید با فراهم کردن شرایط زندگی بهتر و ایجاد صلح و آرامش در دنیا دریابیم.

جشن پرواز بادبادک هر سال در گرامیداشت روز جهانی کودک با حضور کودکان و نوجوانان به همراه خانواده‌هایشان در سنندج و شهرستان‌ها برگزار می‌شود که بسیار مورد استقبال خانواده‌ها قرار می‌گیرد.

در  حاشیه مراسم جشن بادبادک‌ها مرکز نجوم کانون نیز با آسمان‌نما و فضای مناسب برای بحث‌های علمی افتتاح شد و دلنوشته‌های کودکان شرکت‌کننده در جشن در طوماری رنگی بر روی زمین نمایش داده شد.

برگزاری مسابقات رباتیک کودکان و نوجوانان و فروش محصولات فرهنگی کانون از دیگر برنامه‌های حاشیه جشن پرواز بادبادک‌ها بود.

کودکان سرمایه‌های جامعه هستند، سرمایه‌هایی که به اعتقاد بسیاری از روانشناسان و جامعه‌شناسان اگر در تربیت آنها دقت کافی شود، شکوفایی فکری و ثمرات زیادی برای آینده‌ای بهتر به ارمغان می‌آورند.

مراسم جشن پرواز بادبادک‌ها با حضور بیش از یک‌هزار کودک و نوجوان کردستانی با شور و شوق بیشتری نسبت به سال‌های گذشته برگزار شد.

انتهای پیام/‌ش20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول