اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد نخبگان استان قم خبر داد

راه‌اندازی بخش نیازها در جشنواره کوهرنگ

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد نخبگان استان قم گفت: امسال بخشی با عنوان نیازها در جشنواره کوهرنگ راه‌اندازی شده که موجب تعادل بین نیازها و توانمندی‌های صنعتی و علمی کشور خواهد شد.

راه‌اندازی بخش نیازها در جشنواره کوهرنگ

حسین اخوان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: در جشنواره منطقه‌ای نوآوری و شکوفایی کوهرنگ امسال، بخشی با عنوان نیازها راه‌اندازی شده که موجب تعادل بین نیازها و توانمندی‌های صنعتی و علمی کشور خواهد شد.

وی افزود: بر اساس شیوه‌نامه‌های موجود ستاد منطقه‌ای جشنواره کوهرنگ از شهریور ماه تشکیل شده و بنیاد نخبگان استان قم مسئولیت آن را بر عهده گرفته است.

رئیس بنیاد نخبگان استان قم با بیان اینکه رؤسای بنیاد نخبگان سه استان اصفهان، چهارمحال و بختیاری و اصفهان عضو این ستاد هستند گفت: کارگروه‌های اجرایی و پشتیبانی، اطلاع‌رسانی و روابط عمومی و علمی و داوری نیز در این ستاد تشکیل شده‌اند.

وی ادامه داد: اختراعاتی که در این جشنواره شرکت می‌کنند باید دارای شرایط خاصی باشند که شامل ثبت اختراع از سال 86 تاکنون بوده و از دیگر شرایط می‌توان به ارائه نمونه آزمایشگاهی اشاره کرد.

اخوان خاطر نشان کرد: چنانچه اختراعی دارای این سه شرط باشد اما در جشنواره‌های گذشته شرکت کرده باشد نمی‌تواند در جشنواره امسال نیز عرضه شود.

رئیس ستاد جشنواره منطقه‌ای نوآوری و شکوفایی کوهرنگ از داوری مجازی اختراعات از طریق بررسی جشنواره‌های گذشته خبر داد و گفت: چنانچه آثاری در جشنواره‌های علمی دیگری چون خوارزمی و شیخ بهایی پذیرفته شده باشند حق شرکت در این جشنواره را نخواهند داشت اما آثاری که در آن جشنواره‌ها پذیرفته نشده باشند مشکلی نخواهند داشت.

وی بیان داشت: اختراعاتی که در جشنواره‌های دیگر حائز رتبه شده باشند مستقیماً زیر پوشش حمایت بنیاد ملی نخبگان قرار می‌گیرند و نیازی به شرکت مجدد در جشنواره کوهرنگ نخواهند داشت.

اخوان با اشاره به اختراعات زیر پوشش علوم پزشکی گفت: این آثار باید حتماً تاییدیه ادارات کل مربوطه را نیز به ستاد جشنواره کوهرنگ ارائه کنند.

رئیس بنیاد نخبگان استان قم با بیان اینکه برخی اختراعات دارای حجم یا وزن سنگین هستند گفت: مخترعان صاحب این‌گونه آثار باید یک قطعه فیلم از اختراع خود و نحوه کار آن را در غرفه مربوطه عرضه کنند.

وی ادامه داد: هر نوع تاییدیه از مراکز معتبر دیگر نیز باید در کنار این‌گونه آثار عرضه شود ضمن اینکه ارائه تصویری از قراردادهای فروش نیز می‌تواند در زمینه داوری تأثیرگذار باشد.

انتهای پیام/ع20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول