اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه‌های اردبیل:

مدیریت خشم به نسل آینده آموزش داده شود

خبرگزاری فارس: استاد دانشگاه‌های اردبیل و کارشناس مسائل اجتماعی گفت: برای کاستن از نزاع و درگیری و سایر آسیب‌های روانی ـ اجتماعی باید همه افراد جامعه با مقوله مدیریت خشم و کنترل در این زمینه آشنا شوند.

مدیریت خشم به نسل آینده آموزش داده شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد داود‌زاده صبح امروز در همایش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در اردبیل اظهار داشت: آسیب‌های اجتماعی رفتاری است که در حرکت عمومی جامعه اثر گذاشته و در وهله بعدی عامل اجتماعی داشته و در حقیقت سایر رفتارها و نهادها نیز از این آسیب‌ها تاثیر بپذیرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر آسیب‌های اجتماعی از فراوانی خاصی برخوردار باشد به مانند بیکاری به یقین علت اجتماعی داشته و گاه نیز این آسیب‌ها عامل فردی داشته و نمی‌توان اطلاق اجتماعی بودن را بر روی آن نهاد.

استاد دانشگاه‌های اردبیل از بد‌حجابی و بی‌حجابی به عنوان یک پدیده ناهنجار و آسیب اجتماعی یاد کرد و گفت: این اقدام که زیر پا گذاشتن هنجار‌هاست در کشور ما ناهنجاری‌ محسوب شده اما در جوامع غربی حفظ و صیانت حجاب خود یک ناهنجاری به شمار می‌رود که این نشاندهنده فضا و موقعیت اجتماعی در شناساندن آسیب‌هاست.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، داود‌زاده ضرورت مهارت‌آموزی در این عرصه با هدف کنترل آسیب‌ها را یادآور شد و افزود: در هر جامعه‌ای که نظم و امنیت برقرار باشد و با فساد و تباهی مقابله شود حضور پلیس یک حضور تلطیف دهنده فضاست و به یقین بسیاری از مشکلات نیز در همان گام اول قابل برطرف شدن است.

وی یکی از آسیب‌های اجتماعی را بحث مواد مخدر اعلام کرد و یادآور شد: پلیس به رغم اینکه در شش ماه اول امسال 29 باند مواد مخدر را متلاشی و 30 نفر از عوامل اصلی را دستگیر کرده است اما همچنان این پدیده یک ناهنجاری واقعی و یک تهدید اجتماعی محسوب می‌شود.

این کارشناس مسائل اجتماعی با اشاره به دیگر آسیب‌های اجتماعی بیان داشت: نزاع و درگیری دسته‌جمعی یک آسیب جدی در استان اردبیل به شمار می‌رود که در سه سطح کلان،‌ میانی و فردی قابل بررسی است چرا که می‌توان با یک تدبیر و برنامه‌ریزی درست آسیب‌های ناشی از آن را به حداقل رساند.

داود‌زاده افزود: در سطح کلان فقر، تبعیض، بیکاری، گرانی و فاصله طبقاتی یک آسیب جدی به شمار می‌رود و در سطح میانی برخی از آسیب‌ها را نیز می‌توان با درایت رسانه‌ها و خانواده‌ها به حداقل رساند.

وی به ریشه‌های خشونت و باز تولید آن در خانواده و مدرسه اشاره کرد و ادامه داد: این باز تولید زمینه‌ساز بسیاری از ناهنجاری‌های واقعی است.

استاد دانشگاه‌های اردبیل ضرورت آموزش مدیریت خشم را یادآور شد و تصریح کرد: خداوند در درون انسان خشم را در دفاع واقعی از وطن و ناموس قرار داده است اما نباید این خشم که یک احساس درونی است به عصبانیت به عنوان رفتار بیرونی تبدیل شود.

داودزاده گفت: سه علت اصلی تولید خشم و عصبانیت برخی اختلالات رفتاری، وارد شدن ضربه مغزی و برخی دیگر از هیجانات است که می‌توان با تدبیر و عقلانیت آنها را کنترل کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود اظهار داشت: ما برای مهار احساسات و عواطف خود باید از دوران کودکی آموزش ببینیم و از هرگونه رفتار احساسی خودداری کنیم.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول