اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی استان یزد:

باورهای غلط عامل بروز اعتیاد در 45 درصد معتادان است

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی استان یزد گفت: باورهای غلط در میان مردم عامل بروز اعتیاد در 45 درصد معتادان گزارش شده است.

باورهای غلط عامل بروز اعتیاد در 45 درصد معتادان است

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدحسین رحیمی نسب صبح امروز در کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد اظهار داشت: حوزه اعتیاد را 60 باور غلط در برگرفته که 45 درصد معتادان از طریق این باورها به اعتیاد آلوده شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: سالانه 10 هزار نفر به مراکز ترک اعتیاد بهزیستی در استان یزد مراجعه می‌کنند که عامل اعتیاد همه آنها مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته است.

رحیمی نسب با بیان اینکه سن اعتیاد پایین آمده است، خاطرنشان کرد: بر اساس برآوردهای انجام شده، 40 هزار معتاد در استان یزد وجود دارد که میانگین سنی آنها جوانی و میانسالی است. به منظور درمان اعتیاد این افراد، کمپ درمان شیشه، کمپ درمان اعتیاد جوانان و کمپ درمان اعتیاد زنان در کنار مراکز ترک اعتیاد، توسط بهزیستی استان یزد راه‌اندازی شده است.

رحیمی نسب با بیان اینکه سهم پیشگیری در بودجه‌های کشور ضعیف است، بیان کرد: به بودجه پیشگیری در سطح یک آن طور که شایسته است توجه نشده و باید دفاع خاصی در اعتبارات و بودجه ریزی پیشگیری شود.

مدیرکل بهزیستی استان یزد، در مورد بودجه اختصاص یافته به پیشگیری از اعتیاد در استان یزد گفت: این بودجه به 500 میلیون تومان در همه دستگاه‌های درگیر با پیشگیری از اعتیاد در کل استان نرسیده است و بیشترین بودجه صرف مقابله با آن شده است.

وی با تاکید بر لزوم بسیج پیشگیری اظهار داشت: پیشگیری از اعتیاد با اعتبار کم نتیجه نمی‌دهد و این در حالی است که طی سه دهه گذشته در کشور، بیشترین بودجه ریزی در بخش اعتیاد، در زمینه مقابله و درمان بوده است.

رحیمی نسب خاطرنشان کرد: در کشور روزی سه نفر به واسطه مقابله با مواد مخدر کشته می‌شوند و این نشان می‌دهد که باید انرژی بیشتری  صرف پیشگیری از اعتیاد شود.

وی عنوان کرد: در پیشگیری از اعتیاد با توجه به اینکه توان اعتباری و اجرایی و زیرساخت‌های مناسب وجود ندارد، باید تعیین اولویت داشته باشیم و بدانیم که چه روش‌هایی در اولویت هستند.

مدیرکل بهزیستی استان یزد، بر لزوم تغییرات اساسی در شیوه‌های اجرایی پیشگیری از اعتیاد تاکید کرد و گفت: در پیشگیری و درمان اعتیاد متدهای جدید نیاز است زیرا مواد مخدر مصرفی بسیار تغییر کرده و روز به روز جدید می‌شود.

لازم به ذکر است کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد در محیط های کار با حضور کارشناسان دفاتر اعتیاد بهزیستی استان‌های کشور به مدت سه روز در یزد برگزار می‌شود.

انتهای پیام/خ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول