اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل مجتمع سپاد:

گردشگری را نمی‌توان فقط با ساخت هتل رونق داد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل مجتمع سپاد گفت: توسعه گردشگری نیازمند بسترسازی است و تنها با ساخت هتل نمی‌توان گردشگری را توسعه داد.

گردشگری را نمی‌توان فقط با ساخت هتل رونق داد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید مهدی درهمی در نشستی خبری با محوریت چالش‌ها و فرصت‌های گردشگری در ساختمان اداری مجتمع سپاد در مشهد اظهار کرد: توسعه گردشگری بدون همیاری رسانه‌ها امکانپذیر نیست و البته باید نقش رسانه فراتر از انعکاس اخبار باشد.

مدیرعامل مجتمع سپاد یادآور شد: گردشگری در حوزه‌هایی مانند افزایش تولید ناخالص ملی، ایجاد فرصت‌های شغلی و همچنین بسترسازی برای سرمایه‌گذاری در این عرصه نقش فراوانی دارد.

درهمی گفت: جمهوری اسلامی ایران در سراسر مرزهای سرزمینی خود، دارای جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی است که اعم از جاذبه‌های تاریخی، زیارتی، طبیعی و باستانی است و باید از این ظرفیت‌ها به بهترین نحو ممکن استفاده شود.

وی بیان کرد: ایران از لحاظ جاذبه‌های گردشگری در میان 10 کشور اول دنیا قرار دارد، اما نکته تامل‌برانگیز این است که ایران به‌ لحاظ سرمایه‌گذاری در گردشگری و فرصت‌های شغلی ایجاد شده توسط گردشگری، به ترتیب در رده 138 و 137 دنیا است.

درهمی سهم بخش گردشگری در تولید ناخالص ملی را نیز اندک ارزیابی کرد و ادامه داد: ایران از این نظر در رده 127 دنیا قرار دارد.

وی افزود: طبق پیش‌بینی‌های سازمان جهانی گردشگری، تا سال 2021 نیز جایگاه خوبی برای ایران تصور نشده است و این امر گوشزد می‌کند که سرمایه‌گذاری‌ها در این بخش باید افزایش پیدا کند.

مدیرعامل مجتمع سپاد تصریح کرد: سرعت تغییرات در بخش گردشگری ایران، رضایت‌بخش نیست، در حالی که در تمام دنیا، تغییرات براساس برنامه‌ریزی‌های قبلی جلو می‌رود.

درهمی عنوان کرد: یکی از مسائل و مشکلات دیگری که در حوزه گردشگری مشاهده می‌شود، اعداد و ارقامی است که همه ساله در زمینه ورود زائر و یا گردشگر عنوان می‌شود و مشهد مقدس از این نظر جایگاه ویژه‌ای دارد.

وی افزود: برای مثال، سالانه عنوان می‌شود که نزدیک به 27 میلیون زائر به مشهد می‌آیند و یا اینکه تعداد فضاهای اقامتی در مشهد به 85 هزار تخت رسیده است و به نظر می‌رسد این آمار باید دقیق‌تر اعلام شود؛ زیرا همین اعداد باید مبنای برنامه‌ریزی باشند.

درهمی در ادامه با قیاس میان ایران و برخی کشورهای دیگر در زمینه گردشگری یادآور شد: در کشوری مانند مالزی، 16درصد فرصت‌های شغلی، از گردشگری ناشی می‌شود و اگر ما نیز بتوانیم آمار گردشگر خارجی خود را به 25 میلیون نفر برسانیم، قطعا نرخ بیکاری در ایران، صفر می‌شود.

مدیرعامل مجتمع سپاد ادامه داد: مسئله دیگر در زمینه گردشگری، نوع نگاه تخصصی به این مقوله است؛ همواره باید به یاد داشته باشیم که با ساخت هتل و یا امکانات رفاهی، نمی‌توانیم سبب رونق گردشگری شویم، بلکه باید ابتدا فکری برای زیرساخت‌ها و بسترهای مناسب کنیم.

درهمی با اشاره به اقدامات مجتمع سپاد در این زمینه بیان کرد: یکی از اهداف مجتمع سپاد این است که میزان ماندگاری زائر در مشهد را افزایش دهد و در همین راستا، امکاناتی را اعم از تفریحی و رفاهی و تجاری در مشهد ایجاد کرده‌ایم.

وی گفت: بر این باور هستیم که اگر میزان ماندگاری زائر در مشهد افزایش پیدا کند، زوار می‌توانند از سایر مراکز در مشهد نیز بازدید کنند؛ بنابراین شرکت سپاد رسالت بزرگی را در این زمینه عهده‌دار شده است.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول