اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته داوران فدراسیون کاراته:

9500 داور شناسنامه‌دار در رشته کاراته فعالیت می‌کنند

خبرگزاری فارس: رئیس کمیته داوران فدراسیون کاراته گفت: در حال حاضر 9 هزار و 500 داور شناسنامه‌دار با مشخصات معلوم در رشته کاراته در سطح کشور فعالیت می‌کنند.

9500 داور شناسنامه‌دار در رشته کاراته فعالیت می‌کنند

جواد سلیمی در حاشیه مراسم تجلیل از قهرمانان المپیک و پارالمپیک و دارنده مدال‌های جهانی رشته کاراته در  اردبیل گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: این داوران در گروه‌های کنترلی، غیر کنترلی و آزاد رشته کاراته قضاوت می‌کنند و مجوز رسمی فعالیت و حضور در مسابقات مختلف را دارند.

وی به برگزاری سه روز دوره آموزشی داوری با حضور مدرس بین‌المللی فدراسیون اشاره کرد و گفت: در این دوره‌ها داوران با جدیدترین قوانین و مقررات در رشته کاراته آشنا شده و در قالب یک سیستم بازآموزی داوری در اتاق کمیته مشغول یادگیری و آموزش‌های مورد نیاز هستند.

سلیمی به حضور 300 داور زن و مرد در این کلاس‌ها اشاره کرد و ابراز داشت: تمامی داوران جهانی و آسیایی کاراته کشور در این دوره‌ها شرکت کرده و به آمادگی‌های خود افزودند.

وی کیفیت این کلاس‌ها را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: مدرس بین‌المللی وضعیت حضور تعدادی از داوران را به همراه مهارت‌آموزی آنها شایسته توصیف کرده و وضعیت داوری تعدادی از داوران جوان را نیز نیازمند آموزش‌های مستمر توصیف کرد.

رئیس کمیته داوران فدراسیون کاراته در خصوص توسعه و پیشرفت داوری رشته کاراته اظهار داشت: کاراته چون به المپیک راه نیافت نمی‌توانیم وضعیت داوری ایران را در سطح المپیک مورد ارزیابی قرار دهیم که امیدواریم در سال‌های آینده با حضور و راهیابی ایران به المپیک بتوانیم قضاوت شایسته‌ای را در این زمینه داشته باشیم.

وی بیان کرد: کاراته ایران در آسیا حرف اول را می‌زند و به یقین در دنیا نیز جزو پنج کشور برتر هستیم و به همین خاطر مطمئن هستیم ایران شایستگی حضور در المپیک و کسب مدال‌های رنگین را دارد.

سلیمی در پایان سخنان خود از آمادگی تیم کاراته ایران برای حضور در مسابقات جهانی فرانسه خبر داد و ابراز داشت: مسابقات جهانی کاراته در شهر پاریس از 25 آبان تا پنج آذر ماه برگزار خواهد شد که امیدواریم در این عرصه جهانی کاراته کارهای ما بتوانند عناوین شایسته‌ای را کسب کنند.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول