اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال‌ جاری

21 مسجد تاریخی چهارمحال و بختیاری مرمت می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری از مرمت و نوسازی 21 مسجد تاریخی در این استان در سال‌ جاری خبر داد.

21 مسجد تاریخی چهارمحال و بختیاری مرمت می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام محمد طباطبایی پیش از ظهر امروز در بازدید از عملیات مرمت و نوسازی بقاع متبرکه در شهرکرد، اظهار داشت: با توجه به برنامه‌ریزی‌‎ و هماهنگی‌های صورت گرفته 21 مسجد تاریخی در این استان در سال‌ جاری مرمت و نوسازی می‎شود.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای مرمت مساجد این استان، گفت: سبک‌سازی بام، استحکام‌بخشی پی و دیوارهای مساجد، کف‌سازی، نصب تجهیزات الکترونیکی و حفاظتی، اجرای سیستم روشنایی و نورپردازی و سیستم‌های صوتی و اذان‌گوی دیجیتال از اقداماتی است که انجام خواهد شد.

طباطبایی میزان اعتبار تخصیص داده شده برای مرمت و بازسازی این تعداد مسجد را 2 میلیارد و 600 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: این میزان اعتبار از محل اعتبارات ملی تامین می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به گردشگری مذهبی در این استان، گفت: صنعت گردشگری در اقتصاد کشورها بسیار تاثیرگذار است، چراکه برخلاف حوزه کشاورزی، صنعت، نفت و گاز و سوخت‎های فسیلی که با محدودیت منابع مواجه است، حوزه گردشگری همیشه وجود دارد و یکی از حوزه‎های پردرآمد برای بسیاری از کشورها محسوب می‎شود.

وی با تأکید بر اینکه گردشگری مذهبی یکی از شاخصه‌های مهم توریسم به شمار می‌رود، افزود: استان چهارمحال و بختیاری با داشتن 108 امامزاده و مکان زیارتی یکی از استان‌هایی است که می‎تواند در حوزه گردشگری مذهبی مورد توجه قرار گیرد.

طباطبایی ادامه داد: بسیاری از بقاع متبرکه و امامزادگان این استان با زیبایی طبیعت خود پیوند برقرار و منطقه‌ای منحصر به فرد ایجاد کرده که می‎توان امامزاده حمزه علی را در این استان نام برد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون 3 میلیون گردشگر از بقاع متبرکه استان بازدید داشته‎اند، اظهار داشت: تعداد زائران اماکن متبرکه چهارمحال و بختیاری در سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 20 درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام /ل20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول