اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول میراث فرهنگی شهرستان نایین خبر داد

مرمت و بازسازی بازار تاریخی نایین با 300 میلیون تومان اعتبار

خبرگزاری فارس: مسئول میراث فرهنگی شهرستان نایین گفت: مرمت و بازسازی بخشی از بازار تاریخی نایین با صرف هزینه‌ای معادل 300 میلیون تومان انجام گرفته است.

مرمت و بازسازی بازار تاریخی نایین با 300 میلیون تومان اعتبار

محمود مدنیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در مورد مرمت و بازسازی بازار قدیمی نایین اظهار کرد: بازار قدیمی شهر نایین که یکی از معبر‌های اصلی و مرکز تجاری نایین در قدیم بوده، دارای قدمت 700 ساله است.

وی افزود: این بازار در قدیم محل خرید و فروش مردم نایین و شامل انواع مشاغل بوده که اکنون برخی از این مشاغل نمونه‌سازی عینی شده است.

مسئول میراث فرهنگی شهرستان نایین تصریح کرد: این بازار مربوط به دوره ایلخانان و بیشترین رونق آن در زمان صفویه بوده که در آن زمان نیز توسعه یافته است.

وی با بیان اینکه این بازار محل ورودی و دروازه اصلی شهر نایین بوده است، گفت: بازار نایین به طول یک هزار متر، 170 باب مغازه دارد که پیش از این به دلایل قدیمی‌بودن تخریب شده و در سال‌های اخیر توسط اداره میراث فرهنگی این شهرستان مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت.

مدنیان مهم‌ترین صنایع دستی این شهرستان را عبا‌بافی و فرش‌بافی برشمرد و افزود: اکنون این بازار به صورت محل نمایش و فروش صنایع دستی همچون عبا، معرق، سفالگری و مینیاتور شده است.

وی اضافه کرد: این بازار یکی از قدیم‌ترین بازارهای ایران است که حدود 15 سال کار مرمت و بازسازی آن آغاز و هم اکنون ادامه دارد.

مسئول میراث فرهنگی شهرستان نایین این بازار را از جمله آثار ملی به ثبت رسیده دانست و گفت: ایزوله، کف‌سازی، بدنه‌سازی و استحکام‌بخشی از بازار انجام شده است.

وی افزود: 150 متر طول این بازار که شامل مغازه‌ها، سقف و کف بازار است با صرف هزینه‌ای بالغ بر 300 میلیون تومان هزینه مرمت و بازسازی شده است.

مدنیان ادامه داد: از 170 مغازه موجود در این بازار 15 مغازه فقط ترمیم و بازسازی شده و 120 میلیون برای آن هزینه شده است.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول