اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

بانک‌ها برای تسهیلات زیر 10 میلیون تومان یک ضامن درخواست کنند

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: بانک‌های عامل باید برای پرداخت تسهیلات زیر 10 میلیون تومان تنها یک ضامن درخواست کنند.

بانک‌ها برای تسهیلات زیر 10 میلیون تومان یک ضامن درخواست کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد در جلسه مشترک تسهیل در پرداخت مانده اعتبارات بنگاه‌های زود بازده اردبیل به مشکل ضمانت و وثیقه در بانک‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: اعتبار سال 91 ابلاغ شده و ما تلاش می‌کنیم تا اواسط آبان‌ماه با جمع‌بندی سهمیه سال 90 مقدمات بهره‌مندی از تسهیلات پیش‌بینی شده برای سال 91 را نیز ابلاغ کنیم.

نیکزاد از بانک‌های عامل خواست در پرداخت تسهیلات 3 تا 5 میلیون تومان سختگیری نابجا نداشته باشند چرا که اغلب خانواده‌های نیازمند و متقاضی اشتغال قصد بهره‌مندی از این تسهیلات را دارند به طوری که بر اساس دستور‌العمل بانک مرکزی یک نفر ضامن برای تسهیلات زیر 10 میلیون تومان کافی به نظر می‌رسد.

وی از تلاش و همت اداره کل امور اقتصادی و دارایی و مالیات در حل مشکل ابطال تمبر 10 هزار تومانی برای متقاضیان در هنگام مراجعه به دستگاه‌های مختلف اجرایی اشاره کرد و گفت: اخیراً تمبرهای 5 هزار تومانی طراحی و به استان‌ها ابلاغ شده تا مراجعین با ابطال دو تمبر 5 هزار تومانی به راحتی بتوانند تسهیلات مورد نیاز خود را بدون مشکل خاص دریافت کنند.

نیکزاد در بخش دیگری از سخنان خود به عرصه جنگ سهمگین اقتصادی و تلاش استکبار برای متلاطم کردن بازار دلار و طلا اشاره کرد و افزود: برای کاستن از استرس و نگرانی به مردم سربازان خط مقدم جنگ اقتصادی دشمن که همان اعضای کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری هستند باید دست به دست هم دهند تا از زهر این تحریم‌ها و تهدیدها بکاهند.

این مسئول بیان داشت: تدبیر امور امروز بر عهده مدیران میانی است و مقامات ارشد کشور و تنها به تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی کلان و صدور بخشنامه‌ها اکتفا می‌کنند و این وظیفه ما را سنگین کرده تا بخش صنعت و تولید را با تدبیر خود رونق بخشیم.

استاندار اردبیل ظرفیت استان را در مشاغل خانگی یک ظرفیت بی‌نظیر توصیف کرد و گفت: ما نباید در مسیر پرداخت این تسهیلات اندک اما نجات‌بخش خللی به وجود آوریم و بانک‌های عامل باید حداقل پرداختی خود را در مشاغل خانگی و مانده تسهیلات بنگاه‌های زود بازده به حد مطلوب برسانند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نیکزاد در پایان سخنان خود ابراز داشت: عدد مورد قبول ما در پرداخت تسهیلات مانده بنگاه‌های زود بازده تا جلسه بعد 20 درصد است که امیدواریم با این اقدام دغدغه‌های صاحبان صنایع و واحدهای تولیدی به حداقل برسد.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول