اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان امسال

20 رشته تحصیلات تکمیلی در دانشگاه کردستان دایر می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه کردستان از دایر شدن 20 رشته تحصیلات تکمیلی تا پایان امسال در این دانشگاه خبر داد.

20 رشته تحصیلات تکمیلی در دانشگاه کردستان دایر می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، جهانشیر امینی در اردوی فرهنگی، توجیهی دانشجویان جدیدالورود دانشگاه کردستان که با حضور بیش از 350 دانشجو در اردوگاه علی‌ابن ‌ابی‌طالب سنندج برگزار شد، اظهار داشت: دانشگاه کردستان تمام توان خود را به کار بسته است که خدمات آموزشی و فرهنگی مناسبی را به دانشجویان عزیز ارائه کند.

رئیس دانشگاه کردستان افزود: دانشجویان باید از فضای ایجاد شده موجود در سطح دانشگاه به بهترین نحو ممکن برای انجام وظیفه اصلی خود که همان درس خواندن و رشد و تعالی است، استفاده کنند.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون 5300 دانشجوی دانشگاه کردستان متقاضی خوابگاه و در داخل خوابگاه‌های دانشگاه ساکن هستند و این در حالی است که بر اساس قانون، وظیفه دانشگاه ارائه خدمات خوابگاهی به 40 درصد دانشجویان متقاضی خوابگاه است.

وی خاطرنشان ساخت: تمامی مسئولان دانشگاه وظیفه دارند که فضای مناسبی در سایه آسایش و امنیت برای دانشجویان ایجاد نمایند و در مقابل دانشجویان هم باید با درس خواندن خود به وظیفه‌شان عمل کنند.

وی اضافه کرد: امسال 17 رشته کارشناسی ارشد و 11 رشته دکترا جدید در دانشگاه دایر شده و تا پایان سال‌جاری 20 رشته تحصیلات تکمیلی در دانشگاه دایر خواهد شد.

امینی خاطرنشان ساخت: در سال گذشته بیش از 700 دانشجوی کارشناسی ما در مقطع کارشناسی ارشد قبول شده و این موضوع نشان از سطح بالای آموزشی در دانشگاه است.

وی تاکید کرد: دانشجویان جدیدالورود باید با برنامه‌ریزی مناسب از ترم‌های اول به فکر ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر تحصیلی بوده و از تمام فرصت‌های خود به بهترین نحو ممکن استفاده نمایند.

در ادامه مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کردستان به ایراد سخن پرداخت و ضمن تبریک به دانشجویان جدیدالورود دانشگاه و ارائه بحث مباحث اخلاقی در مورد مراقبت از خود، گفت: نهادهای فرهنگی دانشگاه وظیفه خود می‌دانند که تمام تلاش خود را در راستای پرکردن اوقات فراغت دانشجویان به کار بسته و با برنامه‌های مذهبی، فرهنگی و فوق برنامه سهم خود را در راستای ارتقای بینش دانشجویان ایفا نمایند.

حجت‌الاسلام محمدعلی شیخ‌الاسلامی افزود: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کردستان خود را یار و یاور دانشجویان دانسته و در همه حال خود را در کنار آن عزیزان می‌داند.

وی خاطرنشان ساخت: برای اینکه بهتر از ظرفیت دانشگاه استفاده نماییم باید فعالیت‌های فرهنگی به سمت دانشکده‌ها سوق داده شود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کردستان افزود: در این راستا برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی و نقد و مناظره با بهره‌گیری از اساتید مجرب دانشگاه توسط دفتر نهاد پیگیری شده و نتایج ارزشمندی در این خصوص حاصل شده است.

شیخ‌الاسلامی تاکید کرد: حضور در خوابگاه‌ها و تبلیغ چهره به چهره یکی از برنامه‌های جدی نهاد است و حضور مسئولین و اساتید از اهداف پیش روی نهاد است که به امید خدا محقق خواهد شد.

انتهای پیام/ش20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول