اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار تربت‌حیدریه:

برای اجرای پروژه فولاد شهرستان تربت‌حیدریه به اراده فولادین نیاز است

خبرگزاری فارس: فرماندار تربت‌حیدریه گفت: برای اجرای پروژه فولاد شهرستان تربت‌حیدریه به اراده فولادین نیاز است.

برای اجرای پروژه فولاد شهرستان تربت‌حیدریه به اراده فولادین نیاز است

به گزارش خبرگزاری فارس از تربت‌حیدریه، حسن فتحی‌نیا ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیش از 6 سال از آغاز عملیات پروژه فولاد تربت‌حیدریه که مربوط به دور اول سفر ریاست جمهوری به استان خراسان رضوی است، می‌گذرد اما مهم‌ترین مصوبه دور اول همچنان در کش و قوس‌های اداری و جذب سرمایه‌گذار معطل مانده است.

وی گفت: احداث یک واحد فولاد 750 هزار تنی در تربت‌حیدریه با توجه به استعدادها و معادن غنی سنگ آهن و فولاد در خراسان رضوی به‌ویژه کارخانه تولید کنسانتره سنگاه خواف می‌تواند کار را سریع‌تر از آنچه هست به پیش ببرد.

وی گفت: برخی کارها از جمله تاسیسات برق و گاز انجام شده و قرار است برای تامین آب از پساب فاضلاب شهری استفاده کنیم و در فاز اول 200 مگاوات برق واگذار شود و در فاز دوم جمعا به 500 مگاوات افزایش یابد و در حال حاضر کل اراضی تسطیح و آماده‌سازی شده است.

فتحی‌نیا افزود: نشست‌های مختلفی با مسئولان وزارت صنعت و معدن و تجارت برگزار شد و توافق شد سرمایه‌گذاران هرچه زودتر عملیات ساخت این کارخانه را شروع کنند و کارخانه فولاد تربت‌حیدریه توسط بانک ملی و بنیاد مستضعفین با ظرفیت سالانه یک میلیون تن شمش فولاد احداث می‌شود.

وی گفت: ساخت فولاد تربت‌حیدریه تاکنون تنها حدود 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و احداث دو کارخانه فولادسازی تربت‌حیدریه کمک بزرگی به توسعه و رونق صنعت در این شهرستان خواهد کرد و بخش زیادی از مشکلات این منطقه در زمینه اشتغال‌زایی رفع می‌شود.

در ادامه مدیرعامل شرکت توسعه ملی فولاد تربت‌حیدریه گفت: خوشبختانه با پیگیر‌ی‌های فرماندار که تاکید بر تسریع راه‌اندازی پروژه را دارند یک میلیون تن از 2 و نیم میلیون تن کنسانتره خواف سهم تربت حیدریه است.

آزادی‌خواه به حفر چاه عمیق، ساخت استخر و پایه منبع هوایی و 12 کیلومتر فضای سبز ایجاده شده، اشاره کرد.

فرماندار تربت‌حیدریه در پاسخ به اینکه تربت‌حیدریه هنوز مجتمع فرهنگی هنری ندارد گفت: یکی از مهم‌ترین پروژه‌های نیمه تمام تربت‌حیدریه مجتمع فرهنگی و هنری این شهر است.

وی ساخت مجتمع فرهنگی و هنری در این شهر را یکی از مصوبات دور اول ریاست جمهوری به خراسان رضوی عنوان کرد و گفت: این پروژه طبق برنامه‌ریزی قرار بود سال 1387 به اتمام برسد اما متاسفانه در حال حاضر پیشرفت فیزیکی زیادی نداشته است.

فتحی‌نیا در ادامه در بازدیدی که معاون اداری مالی وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری از ساختمان پژوهشکده زعفران داشت قول مساعد برای برطرف شدن مشکلات و راه‌اندازی این مجتمع داد و گفت: به معاون پژوهشی وزارت علوم پیشنهاد می‌کنم علاوه بر پژوهشکده زعفران در این ساختمان، مجوز پژوهشکده کرم ابریشم نیز در اختیار مجتمع آموزش عالی قرار گیرد.

وی همچنین گفت: معاون اداری مالی وزارت علوم خواستار واگذاری 100 هکتار زمین کشاورزی برای دانشکده کشاورزی شده است.

انتهای پیام/ل10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول