اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی:

امسال 90 هزار بی‌سواد آذربایجان‌غربی زیر پوشش آموزش قرار می‌گیرند

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت: امسال بیش از 90 هزار بی‌سواد زیر پوشش آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی قرار می‌گیرند.

امسال 90 هزار بی‌سواد آذربایجان‌غربی زیر پوشش آموزش قرار می‌گیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، ولی سمرقندی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به راه‌اندازی مراکز مشاوره در مدارس، اظهار داشت: این مراکز به منظور شناسایی مشکلات دانش‌آموزان و برطرف کردن مسائل خانوادگی، تربیتی و تحصیلی آنها دایر می‌شود.

وی با اشاره به توسعه عدالت‌ آموزشی در مدارس، افزود: به این منظور آموزش و پرورش برای دانش‌آموزان محروم روستاها که نمی‌توانند وارد مدرسه شوند و تعداد آنها کمتر از حدنصاب است، شرایطی فراهم می‌کند که بتوانند به تحصیل خود ادامه دهند.

سمرقندی در ادامه با بیان اینکه به منظور ریشه‌کن کردن بی‌سوادی سال گذشته 52‌ هزار بی‌سواد زیر پوشش قرار گرفت، گفت: امسال بیش از 90 هزار نفر از افراد را زیر پوشش قرار می‌دهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی با بیان اینکه امسال 250 مدرسه برای دانش‌آموزان استان در نظر گرفتیم، ادامه داد: بیش از سه‌هزار و 100 کلاس درس در دو نوبت صبح و بعدازظهر دایر شده است.

وی با بیان اینکه کیفیت آموزشی در نوبت صبح بالاتر است، گفت: سه‌هزار کلاس درس در نوبت صبح تشکیل شده و همچنین یک‌هزار و 500 کلاس نیز برای پایه ششم ابتدایی دایر ‌شده است.

سمرقندی با اشاره به استانداردسازی فضاهای آموزشی گفت: امسال با افزایش اعتبارات 100 پروژه، 470 کلاس از طریق تخریب مقاوم‌سازی می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: در توسعه مدارس تیزهوشان، استثنائی و هوشمندسازی مدارس رتبه دوم کشوری را کسب کردیم که امسال نیز این روند ادامه می‌یابد.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول