اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

با گذشت 10 روز از آغاز سال تحصیلی

دانش‌آموزان مدرسه‌ روستایی در زرند معلم ندارند

خبرگزاری فارس: در روستای محمدآباد شهرستان زرد با گذشت 10 روز از آغاز سال تحصیلی دانش‌آموزان به دلیل نداشتن معلم همچنان در سرگردانی به سر می‌برند.

دانش‌آموزان مدرسه‌ روستایی در زرند معلم ندارند

به گزارش خبرگزاری فارس از زرند، جمعی از مادران دانش‌آموزان روستای محمدآباد سی‌ریز شهرستان زرند در اعتراض به تشکیل نشدن کلاس درس فرزندان خود با حضور در آموزش و پرورش از مسئولان خواستند، چاره‌اندیشی کنند.

زهرا حسینی یکی از والدین دانش‌آموزان به خبرنگار فارس گفت: فرزندم با شوق و ذوقی وارد مدرسه شده اما به علت نداشتن معلم کلاس درس تشکیل نشده است، چرا با گذشت چند روز از بازگشایی مدارس هنوز مدرسه این روستا تعطیل است.

فاطمه حسینی یکی دیگر از اعتراض کنندگان اظهار داشت: حدود 60 دانش‌آموز در این روستا تحصیل می‌کنند، اما فقط دو معلم به این مدرسه اختصاص داده‌اند و ما نگران وضعیت تحصیلی فرزندانمان هستیم.

یکی دیگر از والدین دانش‌آموزان نیز بیان داشت: مدرسه شهدای محمدآباد سی‌ریز نه حصار درستی و نه سرویس بهداشتی دارد و در فضای مدرسه آن قدر بوته و خار وجود دارد که وقتی فرزندانمان از مدرسه باز می‌گردند باید سوزن خارهایی که به دست و پایشان فرو رفته را بیرون بیاریم.

محمدحسین دوست‌محمدی مسئول آموزش ابتدایی اداره آموزش و پرورش زرند در جمع معترضان گفت: فردا با نماینده فرمانداری به محل می‌آییم و مشکلات را بررسی و علی‌الحساب یک معلم را به این روستا منتقل می‌کنیم.

وی به خبرنگار فارس نیز گفت: با توجه به اضافه شدن ششم ابتدایی 115 کلاس درس جدید راه‌اندازی شده و این در حالی است که 27 معلم افزوده شده است و در روستاها تا 15 دانش‌آموز یک نفر معلم، تا 45 دانش‌آموز دو معلم، تا 60 دانش‌آموز سه نفر معلم و از 60 نفر به بالا برای هر پایه یک معلم در نظر گرفته شده است اما با کمبود شدید معلم مواجه هستیم.

دوست‌محمدی ابراز داشت: هم‌اکنون مدرسه محمدآباد شعبجره 58 دانش‌آموز دارد و یک نفر معلم از آن جا انتقال یافته است و ما سعی داریم مشکل را برطرف کنیم.

راه‌اندازی کتابخانه در دانشگاه آزاد اسلامی زرند

علی امیری معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی زرند به خبرنگار فارس گفت: با توجه به مشکلات زیرساختی عدم امکان راه‌اندازی کتابخانه دیجیتال در این واحد دانشگاهی، حوزه معاونت پژوهشی با همکاری سایر بخش‌ها، اقدام به راه‌اندازی یک کتابخانه دیجیتال به صورت off line کرد.

وی تصریح کرد: در این راستا بالغ بر 2 هزار و 700 جلد کتب تخصصی مرتبط و مورد نیاز دانشجویان و اساتید به صورت فایل pdf  تهیه و دسترس عموم علاقمندان قرار گرفت.

امیری افزود: کتب مذکور مربوط به سال‌های 2000 تا 2012 میلادی بوده و علاقمندان می‌توانند از طریق یک دستگاه رایانه که در بخش مرجع کتابخانه دانشگاه تعبیه شده نسبت به برداشت فایل کتب مورد نیاز خود اقدام کنند.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول