اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار فارس:

سایت‌های بی‌هویت تعیین تکلیف می‌شوند

خبرگزاری فارس: استاندار فارس گفت: از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خواسته‌ام تا به هرج و مرج سایت‌ها در استان پایان دهد و وی موظف به برخورد با سایت‌های بی‌هویت است.

سایت‌های بی‌هویت تعیین تکلیف می‌شوند

حسین صادق‌عابدین امروز در گفت‌وگو با سرپرست خبرگزاری فارس در استان فارس اظهار داشت: برخی از گردانندگان سایت‌های بی‌هویت فارس شناسایی شده‌اند و مابقی نیز به زودی احصا شده و مدیرکل ارشاد استان موظف به برخورد با آنها است.

وی در مورد برخی سایت‌های بی‌هویت که بدون گذراندن مراحل قانونی ثبت فعالیت رسانه‌های شناسنامه‌دار با منتسب کردن خود به افراد و نهادهای ذی‌نفوذ در فارس به فعالیت مشغول هستند، اظهار داشت: همگی باید بر مدار قانون حرکت کنیم و به هر چه قانون گفته احترام بگذاریم.

استاندار فارس تصریح کرد: هنگامی که مقام معظم رهبری بر اساس قانون رفتار کرده و همواره به قانون توصیه می‌کنند ما نمی‌توانیم از ایشان جلوتر حرکت کنیم و خود را فراتر از قانون بپنداریم.

نماینده دولت در فارس تصریح کرد: سایت‌های بی‌هویتی در کشور وجود دارند و در استان فارس نیز به نشر اکاذیب می‌پردازند لذا به مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ابلاغ کردیم و وی گزارش داد که این سایت‌ها در فارس احصا شده و برخورد لازم از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دست پیگیری است.

مدیر ارشد اجرایی استان فارس ادامه داد: بحث ما بر سر این نیست که این سایت‌ها چه می‌نویسند بلکه بحث ما این است که باید بر اساس قانون جوابگو باشند.

وی اضافه کرد: فارغ از درستی یا نادرستی نفس موضوع، اینکه قوه قضائیه مشاور رئیس جمهور را به دلیل یک مطلب که در روزنامه می‌نویسد بازداشت می‌کند نشان می‌دهد که قانون برای همگی باید قانون باشد.

استاندار فارس افزود: بنده چند بار از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس پیگیر شده‌ام و وی موظف به اعمال قانون در مورد این سایت‌ها است.

صادق‌عابدین خاطرنشان کرد: روزی که بنده در فارس مسئولیت پذیرفتم یکی از مشکلات این بود که هرج و مرجی در برخی بخش‌ها حاکم شده بود و هر کسی خود را فراتر از قانون می‌پنداشت.

وی ادامه داد: اگر هر کسی بتواند قانون را به سلیقه خود تفسیر کند و بعد از تفسیر باز به تشخیص خود عمل کند، سنگ روی سنگ بند نمی‌شود.

استاندار فارس اضافه کرد: مراجع تشخیص، تفسیر و اعمال قانون در خود قانون مشخص است و اگر شما ضابط نباشید حق ندارید به گمان خلافکار بودن فردی وی را در خیابان دستگیر کنید چراکه قانون تنها به ضابط خود اجازه چنین فعلی را فقط در محدوده قانون می‌دهد.

وی تصریح کرد: من گمان می‌کنم که اگر قانون به طور دقیق اعمال شود بسیاری از معضلات کشور و از جمله استان بر‌طرف می‌شود.

صادق‌عابدین اظهار داشت: تمام نهادها، ارگان‌ها، گروه‌ها و افراد حقیقی و حقوقی موظف هستند از قانون تمکین کنند و هیچ کس فراتر از قانون نیست.

وی در مورد معنای ولایت‌پذیری نیز اضافه کرد: بارها حضرت آقا بیان کرده‌اند که قانون را عمل کنید و به طور قطع خود ایشان برای همگی ما ملاک و معیار هستند.

نماینده دولت در استان فارس تصریح کرد: همگی باید به یکدیگر عمل به قانون را تذکر دهیم از بنده استاندار تا رسانه تا یک کاسب و سایر اقشار موظف به عمل به قانون هستیم.

استاندار فارس گفت: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس باید اقدامات انجام شده برای برخورد با بی‌قانونی سایت‌های بی‌هویت را گزارش بدهد و مردم نیز کمک کنند و از توجه به شایعات بپرهیزند.

وی ادامه داد: برخی از این سایت‌های بی‌هویت از سر بیکاری یک سری شایعات را گسترش می‌دهند و به خاطر اینکه بعضی از آنها حتی 100 بازدیدکننده نیز در یک روز ندارند شایعات خود را با پیامک مطرح می‌کنند.

صادق‌عابدین افزود: این سایت‌ها باید ثبت قانونی شوند و در مقابل مطالبی که درج می‌کنند با نمایش شناسنامه و هویت خود، پاسخگو باشند.

وی ادامه داد: بنده برای نخستین بار در عمر خود از دروغی که یکی از اعضای شورای شهر شیراز در مورد هزینه‌کرد پول توسط استانداری مطرح کرده بود، شکایت کردم.

استاندار فارس اضافه کرد: با وجود اینکه ایشان از کار خود اظهار پشیمانی می‌کند، بنده حاضر به گذشت نیستم چراکه این دروغ در رسانه‌ها مطرح شده و در ذهن مردم شبهه ایجاد کرده است؛ همگی ما باید در مقابل اعمال خود پاسخگو باشیم و در این صورت است که بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

انتهای پیام/ز10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول