اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کانون پرورش فکری کودکان استان عنوان کرد

کتابخانه‌های سیار خراسان‌شمالی در صف مینی‌بوس

خبرگزاری فارس: مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌شمالی با اشاره به اینکه در سفر دولت به این استان، راه‌اندازی شش کتابخانه سیار مصوب شد، گفت: این مصوبه دولت اکنون منتظر اختصاص مینی‌بوس است.

کتابخانه‌های سیار خراسان‌شمالی در صف مینی‌بوس

علی ارکانی‌فرد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با اشاره به جمعیت بالای کودکان و نوجوانان و همچنین جمعیت قابل توجه روستایی، تسریع در راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار در خراسان‌شمالی را ضروری خواند.

وی اظهار کرد: هم اکنون کانون پرورشی استان سه کتابخانه سیار فعال دارد که پیگیری‌هایی نیز برای راه‌اندازی دو کتابخانه سیار دیگر نیز ادامه دارد.

ارکانی‌فرد خاطرنشان کرد: برای استفاده هر چه بیشتر از برنامه‌های فرهنگی کتابخانه‌های سیار در سطح استان به تحقق مصوبه اختصاص شش دستگاه مینی‌بوس نیاز است.

وی تصریح کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان این آمادگی را دارد تا به محض تحویل این مینی‌بوس‌ها اقدام به راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار کند.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌شمالی استقبال کودکان و نوجوانان این استان از کتاب و فعالیت‌های فرهنگی را بالا عنوان کرد و افزود: کانون پرورشی بزرگ‌ترین تولیدکننده کتاب بوده که در این راستا استان همه ساله کتاب‌های جدید را جایگزین کتاب‌های فرسوده کرده و از چرخه خارج می‌کند.

وی به ارائه اسباب‌بازی و بازی‌های فکری در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اشاره کرد و گفت: این اقدام برای بهره‌گیری هر چه بیشتر کودکان و نوجوانان و پرکردن اوقات فراغت انجام می‌شود.

ارکانی‌فرد همچنین یکی از برنامه‌های اجرا شده توسط کانون استان در هفته‌های گذشته را بازدید اعضای کانون از آثار جشنواره هنرهای نمایشی دانش‌آموزان کشور عنوان کرد.

وی تصریح کرد: طی مدت برپایی این جشنواره، دانش‌آموزان از نمایش عروسکی، فیلم و نمایش صحنه‌ای دانش‌آموزان منتخب کشور بازدید کردند.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌شمالی با تاکید بر اینکه کودکان و نوجوانان از فرهنگ‌پذیری بالایی برخوردار هستند، گفت:‌ باید به بخش کودک و نوجوان به خاطر شرایط حساس این دوره توجه و سرمایه‌گذاری بیشتری شود.

انتهای پیام/و20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول