اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب جمعه رفسنجان:

کنترل بازار نیازمند مدیریتی مداوم است

خبرگزاری فارس: خطیب جمعه رفسنجان گفت: کنترل کردن بازار با مدیریتی قوی و مداوم میسر است و رها کردن وسط راه مطلوب نیست.

کنترل بازار نیازمند مدیریتی مداوم است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام عباس رمضانی‌پور ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه رفسنجان با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) ماندگاری نعمت‌های الهی را در گرو انجام کارهای نیک و شکرگزاری دانست.

وی اظهار داشت: نعمت‌هایی که خداوند به ما ارزانی کرده، هرگز از ما نمی‌گیرد، مگر آن که به گناهی مرتکب شویم و آن وقت علاوه بر از دست دادن آن نعمت‌ها مستحق کیفر و عذاب نیز هستیم.

امام جمعه رفسنجان تصریح کرد: سلامت جامعه در گرو سلامت اقتصادی است و نباید کاری کنیم با معامله‌های باطل سلامت جامعه را به خطر اندازیم و انتحار و خودکشی به وجود آوریم.

رمضانی‌پور خاطرنشان کرد: باز گرداندن حق مظلوم و پرهیز از غش در معامله به سلامت جامعه کمک می‌کند و قاضی که باید حق کسی را به او بدهد، باید در محیطی آرام و با حواس جمع پرونده را بخواند.

خطیب جمعه رفسنجان ابراز داشت: قاضی باید با دقت به حرف‌های طرفین گوش دهد تا بتواند به درستی قضاوت کند تا حقی پایمال نشود و همچنین وکیلی که می‌داند حق با طرف او نیست از پذیرفتن وکالت وی خودداری کند.

وی به گرانی‌ها اشاره و بیان داشت: گرانی‌های اخیر نباید در دل مردم هراس ایجاد کند، این حباب می‌شکند و خود مردم باید به داد هم برسند و با پرهیز از خریدهای غیر ضروری و رعایت انصاف از سوی کسبه و بازاری به هم نوع خود خدمت کنند.

وی بیان داشت: کنترل بازار نیازمند مدیریتی قوی و مداوم است نه اینکه کاری برای مدیریت بازار شروع شود و در بین راه رها شود و افراد سودجو با ضربه زدن به هم‌وطنان خود در پی کسب مال باشند.

رمضانی‌پور اذعان داشت: چرا تا زمانی که داد مردم در نیامده خبری از مفسد یک هزار میلیارد تومانی نبود، البته توانمندی دستگاه قضایی قابل تقدیر است، اما چرا باید اینگونه باشد.

وی با قدردانی از زحمت‌های رئیس جمهور در مدت خدمتگزاری اذعان کرد: توقع از رئیس جمهور در مصاحبه‌اش توجیه بیشتر مردم بود که ایشان این کار را انجام ندادند.

رمضانی‌پور با تقدیر از حضور مردم رفسنجان در راهپیمایی روز سه‌شنبه همراه با دانش‌آموزان و دانشجویان اظهار داشت: مردم با آن همه گرفتاری‌های شغلی به واسطه عشقی که به پیغمبر و آل پیغمبر (ص) داشتند و با وجود مشکلات معیشتی خود بار دیگر انزجار خود را از فاسدان و جنایتکاران از خدا بی‌خبر نشان دادند.

خطیب جمعه رفسنجان با اشاره به روز جهانی کودک گفت: تربیت فرزند از بدو تولد باید آغاز شود و این مهم به سالم‌سازی جامعه کمک می‌کند.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول