اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دلیل قوانین گمرگی و بانک مرکزی

بازار طلای افغانستان از تولیدکنندگان ایرانی ربوده شد

خبرگزاری فارس: نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر مشهد گفت: بازار افغانستان تقریباً از دست ما خارج شده است چون ایران به خاطر ضرایب و قوانین گمرک و بانک مرکزی مشکلات صادرات آن بیشتر از سایر کشورها است.

بازار طلای افغانستان از تولیدکنندگان ایرانی ربوده شد

رضا وفادار صبح امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: علت نوسانات اخیر قیمت طلا به خاطر افزایش قیمت دلار است چون قیمت طلا وابسته به دلار است و در کشورهای خارجی اگر قیمت یک دلار تغییر کند این یک دلار برابری آن در کشورهای خارجی ناچیز است در صورتی که در ایران مشکلات زیادی را به ‌وجود می آورد که در نتیجه آن طلا فروشان نمی‌توانند خرید و فروش طلا را داشته باشند.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر مشهد افزود: در بخش تولید نیز تولیدکنندگان با مشکلاتی روبه‌رو هستند چون نمی‌توانند با افزایش قیمت، طلا خود را تهیه کنند.

وفادار با اشاره به اینکه افزایش قیمت طلا مشکلاتی را برای طلافروشان ایجاد کرده است گفت: در حال حاضر خرید طلا مختل شده و مردم فقط در صورت اجبار اقدام به خرید طلا می‌کنند و بیشتر آنها با تصور اینکه با فروش طلا در این افزایش قیمت سود کنند فروشنده هستند تا پس از کاهش قیمت اقدام به خرید دوباره کنند.

وی در ارتباط با کارگاه‌های طلاسازی درون شهر تاکید کرد: چون به لحاظ امنیتی کارگاه‌های طلاسازی را نمی‌توان در خارج از شهر دایر کرد، اکثر کارگاه‌های طلاسازی خانگی است که اگر ضرر داشته باشد در خانه‌ها دایر نمی‌شود، این کارگاه‌ها درون شهر مشکل آلودگی صوتی و مواد شیمیایی ندارد در نتیجه برای ساکنین منطقه مشکلاتی را به وجود نمی‌آورد.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر مشهد با اشاره به صادرات طلا اظهار کرد: در حال حاضر ما به کشورهای امارات و افغانستان طلا صادر می‌کنیم که البته بازار افغانستان تقریباً از دست ما خارج شده است چون ایران به خاطر ضرایب و قوانین گمرک و بانک مرکزی مشکلات صادراتش بیشتر از سایر کشورها است.

وفادار در ارتباط با واردات طلا گفت: در حال حاضر هیچ گونه وارداتی در بخش طلا انجام نمی‌شود چون قیمت طلا در خارج از کشور گرمی 10 هزار تومان بیش از داخل است که به خاطر این افزایش قیمت واردات مقرون به صرفه نیست.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول