اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت نفت گچساران:

37 هزار نفر از شرکت نفت گچساران امرار معاش می‌کنند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت بهره‌‌برداری نفت و گاز گچساران گفت: بیش از 37 هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم از طریق شرکت نفت گچساران امرار معاش می‌کنند.

37 هزار نفر از شرکت نفت گچساران امرار معاش می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، امروز غلامرضا پاکدل در نشستی با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد، نماینده مردم گچساران و باشت، فرماندار این شهرستان و جمعی از کارکنان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران با تشریح حوزه فعالیت و عملکرد این شرکت، اظهار کرد: شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران یکی از شرکت‌‌های تابعه شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب بوده که زیر مجموعه شرکت ملی نفت ایران است.

واحد بهره‌برداری سقلاتون گچساران بام نفتی ایران است

وی با بیان اینکه این شرکت واحدهای متنوع و مختلفی دارد، افزود: واحد بهره‌برداری شماره یک واقع در سقلاتون در نزدیکی روستای آب‌شیرین و 20 کیلومتری گچساران از جمله واحدهای مهم بهره‌برداری این شرکت است که به دلیل موقعیت خاص و واقع شدن در ارتفاع بلند، برای همه قابل مشاهده است و به بام نفتی ایران شهرت یافته است.

پاکدل واحدهای بهره‌برداری نرگسی از توابع برازجان و بی‌بی حکیمه(2) را از دیگر واحدهای مهم بهره‌برداری شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران عنوان کرد و ادامه داد: حوزه فعالیت این شرکت در محدوده جغرافیایی استان‌های بوشهر، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر واقع شده است که در برگیرنده 15 مخزن نفتی از جمله مخازن نفتی گچساران، بی‌بی‌حکیمه، رگ‌سفید، پازنان، بینک، نرگسی و سیاهمکان است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتظارات مردم گچساران از صنعت نفت این شهرستان گفت: اعتقاد دارم همه افرادی که در این شرکت خدمت می‌کنند بومی گچساران محسوب می‌شوند.

مدیرعامل شرکت ‌بهره‌برداری نفت و گاز گچساران تأکید کرد: در این شرکت افراد زیادی از دیگر استان‌های کشور از جمله تهران، اصفهان و شیراز افزون بر 20 سال مشغول به خدمت بوده و در گچساران زندگی می‌کنند که به اعتقاد من بومی همین شهرستان به شمار می‌آیند.

مردم گچساران حق دارند توقعات بیشتری از نفت داشته باشند

پاکدل خاطرنشان کرد: من این حق را به مردم گچساران می‌دهم که باز هم از صنعت نفت این شهرستان توقع و انتظار داشته باشند. وقتی افراد دیگر مناطق کشور می‌شنوند که همشهریان من معتقد هستند که نفت به جز دود چیز دیگری ندارد، من شرمنده می‌شوم.

وی در ادامه تصریح کرد: ممکن است این تفکر به وجود بیاید که مردم گچساران مردمی قدر نشناس هستند بنابراین کاش بگویند نفت غیر از دود امتیازات مثبتی نیز دارد اما کم و محدود است.

افزون بر 7 هزار نفر در شرکت نفت گچساران شاغل هستند

وی خاطرنشان کرد: اظهارات من به معنای قانع بودن در استفاده از خدمات نفت برای مردم گچساران نیست، حق مردم بالاتر از این توقعات و کمک‌های نفت است اما تأثیرات مثبت نفت نیز باید دیده شود.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تأثیرات نفت در حوزه شهری گفت: افزون بر 7 هزار و 500 نفر در این شرکت مشغول بکار بوده که با میانگین سه فرزند حدود 35 هزار نفر به صورت مستقیم از این شرکت امرار معاش می‌کنند.

پاکدل استفاده از خدمات یک‌هزار شرکت خدماتی، 300 خودروی استیجاری با ایجاد اشتغال برای مالک خودرو و دو راننده و دیگر فرصت‌های اشتغال در این شرکت را سبب امرار معاش افزون بر 37 هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم  دانست.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود برخی از مشکلات و انتظارات مجموعه صنعت نفت از استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواست در زمینه برطرف کردن این مشکلات پیگیری‌های لازم را انجام دهد.

محموله ‌سوخت‌رسان بدون استفاده فرودگاه یاسوج مورد نیاز فرودگاه نفت است

وی گفت: ترتیبی دهید تا محموله سوخت‌رسان فعلی که در فرودگاه یاسوج بدون استفاده مانده است، در راستای راه‌اندازی فرودگاه نفت گچساران در اختیار این شهرستان قرار گیرد.

پاکدل اطراق و ساخت و ساز عشایر در حریم‌های خط لوله و تأسیسات نفتی را نیز از جمله مشکلات موجود این شرکت دانست و از استاندار خواست تا در این زمینه توصیه‌‌های لازم را به عمل آورد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران افزود: هرساله به دلیل روی دادن برخی تصادفات افراد غیر شرکتی در جاده‌های شرکت نفت، پلیس‌راه این شرکت را به عنوان مقصر اصلی معرفی می‌کند که این مسئله غیر منطقی و قابل بررسی است.

پاکدل در پایان از استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواست تا در زمینه تغییر نگاه به صنعت نفت به عنوان صنعتی ملی تلاش و مساعدت‌های لازم صورت گیرد.

انتهای پیام/خ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول