اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله ری‌شهری:

توهین‌کنندگان به مقدسات اسلامی مورد غضب خداوند قرار می‌گیرند

خبرگزاری فارس: آیت‌الله ری‌شهری گفت: کسانی که این حرکات موهن را انجام داد‌ه‌اند، مورد غضب الهی قرار خواهند گرفت؛ این گونه حرکات از صدر اسلام متوجه پیامبر (ص) بوده و مطمئنا پاسخ این اقدامات را از سوی مسلمانان و پروردگار می‌گیرند.

توهین‌کنندگان به مقدسات اسلامی مورد غضب خداوند قرار می‌گیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب تهران، به‌نقل‌ از روابط عمومی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) ، ساعاتی پیش آیت‌الله محمد محمدی ری‌شهری در دیدار با مدیران خبرگزاری ایکنا، با محکومیت اقدام ناشایست و توهین‌آمیز به ساحت نبی مکرم اسلام (ص)، اظهار کرد: در کنار ابراز احساساتی که از سوی مسلمانان کشورهای اسلامی در حال انجام است، باید دستگاه‌های مسئول به شکل ویژه به تحلیل و ریشه‌یابی دقیق علل این حرکت موهن بپردازند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) با اشاره به اینکه در صورت عدم بررسی علل و عوامل اصلی بروز این گونه حرکات سخیف، امت اسلامی بهره لازم را از ظرفیت و همبستگی ایجاد شده میان مسلمانان نخواهد برد، به برخی تحلیل‌های مطرح در ارتباط با ساخت فیلم موهن نسبت به ساحت مقدس نبی مکرم اسلام (ص) اشاره کرد و افزود: برخی افراد بروز این گونه اقدامات را مبارزه با موج اسلامی‌خواهی ارزیابی می‌کنند که این موضوع در جای خود نیاز به تحلیل و بررسی بیشتر دارد، از سوی دیگر نیز عده‌ای معتقدند، این حرکت در آغاز با هدف ایجاد درگیری میان مسیحیان قبطی‌ مصر با مسلمانان این کشور در جهت اختلال در روند تحولات بیداری اسلامی در این کشور صورت گرفته است.

رئیس دانشگاه قرآن و حدیث با بیان تحلیلی دیگر از این حادثه گفت: پس از بروز جنگ 33 روزه و نبرد 22 روزه مقاومت در لبنان و فلسطین با رژیم صهیونیستی به تدریج شاهد افزایش نفرت جهانی و به تبع آن، افزایش ضعف و ناتوانی رژیم جعلی اسرائیل بوده‌ایم، از این رو اکنون این رژیم در پی کاهش امید به بقای خود، درصدد ابزار و وسیله‌ای برای افزایش حمایت سرمایه‌داران آمریکایی و غربی است.

وی با اشاره به اینکه این اقدام موهن که موجب تقویت موج اسلام‌گرایی در میان امت اسلامی شد، ممکن است با هدف ایجاد اسلام‌هراسی و جلب حمایت بیشتر مادی و معنوی از رژیم جعلی صهیونیستی صورت گرفته باشد، تصریح کرد: ما نیز باید در مقابل این حرکت سخیف علاوه بر تقویت احساسات ضد آمریکایی، به افزایش صفوف و وحدت مسلمان بپردازیم و از این حرکت موهن برای نزدیکی هر چه بیشتر مسلمانان و ناکامی آمریکا و متحدانش استفاده کنیم.

ری‌شهری عنوان کرد: اکنون برخی از حاکمان کشورهای اسلامی اجازه محکوم کردن این حرکت را به مردم خود نمی‌دهند و باید پایه‌های این گونه رژیم‌ها را که حتی در بنا شدن رژیم جعلی اسرائیل نفش مهمی را ایفا کرده و حامی این رژیم سخیف هستند، به سستی کشاند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) خواستار معرفی هر چه مناسب‌تر سیره اخلاقی و عملی پیامبر اکرم (ص) در عرصه‌های فرهنگی و پژوهشی شد و افزود: در مقطعی که از سوی پاپ به نبی مکرم اسلام (ص) اهانت شده بود، مجموعه‌‌ای پژوهشی توسط مؤسسه علمی – فرهنگی دارالحدیث با عنوان حکمت‌نامه پیامبر (ص) در 14 جلد منتشر شد و اکنون نیز کتاب سیره نبوی و با تبیین سبک زندگی پیامبر (ص) در حال آماده‌سازی است و در آینده نزدیک رونمایی خواهد شد.

رئیس مؤسسه علمی و فرهنگی دارالحدیث تأکید کرد: خبرگزاری قرآنی ایکنا نیز می‌تواند با استفاده از زبان‌های مختلف خود، مردم کشورهای دیگر را در راستای تحت فشار قرار دادن دولت‌های خود برای کاهش و حتی قطع روابط با عاملان این حرکت ترغیب کند و به نقد آزادی غربی بپردازد.

ری‌شهری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آیه 98 سوره مبارکه حجر ادامه داد: با توجه به این آیات الهی خواهیم دید که این رژیم و کسانی که این حرکات موهن را انجام داد‌ه‌اند، چگونه مورد غضب الهی قرار خواهند گرفت؛ این گونه حرکات از صدر اسلام متوجه نبی مکرم اسلام (ص) بوده و مطمئنا پاسخ این اقدامات را از سوی مسلمانان و پروردگار متعال خواهند گرفت.

انتهای پیام/ب30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول