اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ملایر:

تعمیق‌بخشی فرهنگ در جامعه نهادینه شود

خبرگزاری فارس: فرماندار ویژه ملایر با تأکید بر لزوم توجه به مباحث فرهنگی گفت: خروجی جلسات فرهنگ عمومی باید تعمیق فرهنگ در زمینه‌های مختلف باشد.

تعمیق‌بخشی فرهنگ در جامعه نهادینه شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، حسن خیریانپور ظهر امروز در شورای فرهنگ عمومی شهرستان ملایر با اشاره به مناسبت‌های ماه مهر عنوان داشت: در مهرماه شاهد مناسبت‌های مختلف شامل هفته دفاع مقدس، بازگشایی مدارس و دهه کرامت و هفته ناجا بودیم که هر کدام از این مناسبت‌ها با برنامه‌ریزی‌های مختلفی که در شهرستان انجام شد برگزار شد.

وی به فرهنگ دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: فرهنگ ایثار و مقاومت و شهادت در کشور ما با مردم عجین شده و از صدر اسلام شهادت و ایثار به عنوان عالی‌ترین مقام مطرح بوده که در این زمینه تعمیق‌بخشی به این فرهنگ بسیار مهم است.

فرماندار ملایر همچنین به هفته گرامیداشت هفته ناجا اشاره کرد و گفت: در این راستا نیز برنامه‌های مختلفی در این هفته در شهرستان ملایر انجام گرفت که یکی از مصادیق مهم در این هفته شناخت و آگاهی مردم از خدمات ناجا و آگاه‌سازی در راستای امنیت بیشتر و رعایت فرهنگ نظم است.

وی به بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی اشاره کرد و اظهار داشت: تحصیل، علم‌آموزی و دانش جزو تأکیدات دین ماست ‌و هر چه جهل و نادانی از جامعه زدوده شود پیشرفت و موفقیت بالاتری نصیب مردم خواهد شد و امیدواریم شروع سال تحصیلی جدید همراه با موفقیت‌های بیشتر در ابعاد کمی و کیفی باشد.

خیریانپور با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی گفت: در این راستا باید فرهنگ درست مصرف کردن از منابع و امکانات در بین مردم فرهنگ‌سازی شود.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در استان همدان، آن را باعث توسعه فرهنگی استان برشمرد و افزود: در این راستا برنامه‌های جانبی نیز در شهرستان‌ها برگزار خواهد شد که در شهرستان ملایر نیز شاهد برگزاری برنامه‌های مختلف شامل اجرای نمایش، مسابقات نقاشی، جشن بادبادک‌ها ویژه کودکان و برگزاری نمایشگاه و... خواهیم بود.

فرماندار ویژه ملایر برگزاری جلسات فرهنگ عمومی را در راستای شناسایی فرهنگ و بررسی مشکلات فرهنگی شهرستان مهم و ضروری برشمرد و افزود: خروجی جلسات فرهنگ عمومی باید تعمیق فرهنگ در زمینه‌های مختلف باشد.

در ادامه امام جمعه موقت ملایر نیز با مهم برشمردن جلسات شورای فرهنگ عمومی گفت: این جلسات باید در راستای ایجاد فرهنگ اسلامی و تعمیق‌بخشی به آن بوده و خروجی آن زدودن فرهنگ‌های غلط از جامعه باشد.

حجت‌الاسلام سید حسن فاضلیان به فیلم توهین‌آمیز اشاره کرد و گفت: توهین به پیامبر(ص) توسط جاهلان و دشمنان از صدر اسلام مشاهده شده به طوری که در جنگ‌های پیامبر با دشمنان بارها به ساحت قدسی ایشان جسارت شد و امروز نیز همان جسارت‌ها طور دیگری تکرار می‌شود که باید مانع از آن شد.

وی با اشاره به نوسانات اقتصادی در درون کشور گفت: ریشه این مشکلات در توطئه‌ها و تحریم‌های بی‌اساس دشمن بوده که علیه نظام جمهوری اسلامی به راه انداخته ‌و این برای ما یک هشدار جدی است که دشمن هرگز از دشمنی و توطئه و جنگ علیه ما دست‌بردار نیست.

امام جمعه موقت ملایر عنوان داشت: همه مسئولان باید در حیطه مسئولیت خویش با برنامه‌ریزی و استفاده درست از منابع و امکانات حرکت کنند و در فرهنگ‌سازی و تعمیق‌بخشی فرهنگ اسلامی گام بردارند.

وی از برگزاری راهپیمایی مردم ملایر با همکاری سایر دستگاه‌ها در اعتراض به فیلم موهن علیه پیامبر (ص) در روز 16 مهر ماه در ملایر خبر داد و گفت: در این راهپیمایی که با حضور گسترده اقشار مختلف برگزار می‌شود مردم ملایر از میدان امام حسین (ع) تا مسجد جامع این شهر بر ضد دشمنان در توهین به مقدسات راهپیمایی خواهند کرد.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول