اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال رخ داد

کاهش 44 درصدی سرقت مغازه در ملایر

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی ملایر از کاهش 44 درصدی سرقت مغازه در شش ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در شهرستان ملایر خبر داد.

کاهش 44 درصدی سرقت مغازه در ملایر

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، ابراهیم سعیدی صبح امروز در همایش اصناف و پلیس در ملایر ضمن تقدیر از خدمات نیروهای خدوم انتظامی با تبریک هفته ناجا اظهار داشت: کار نیروی انتظامی بر پایه سه عنصر مادی (حضور فیزیکی پلیس)، معنوی (وجدان کاری) و اجتماعی (روابط با مردم) استوار است که در سایه این سه محور امنیت احساس می‌شود.

وی نیروی انتظامی را مظهر قدرت و اقتدار در کشور خواند و افزود: نیروهای جان بر کف نیروی انتظامی در همه جای کشور به این آب و خاک خدمت کرده و بسیاری از این عزیزان در مرزها در درگیری با اشرار و منافقین شربت شهادت نوشیده و یا در این راه به مقام جانبازی نائل آمده‌اند.

فرمانده انتظامی ملایر تصریح کرد: همدلی و همراهی پلیس در راستای عطوفت و مهربانی در میان مردم همیشه موج می‌زند و در برخورد با متخلفان و اشرار اقتدار پلیس امری واضح و روشن است.

وی ارتباط با مردم در راستای آموزش ارتقای امنیت را باعث کاهش جرائم در جامعه برشمرد و گفت: در این راستا از ابتدای امسال تاکنون 94 جلسه آموزشی و همایش در مدارس، مساجد، ادارات و... توسط نیروی انتظامی شهرستان ملایر برگزار شده که در این زمینه 10 هزار و 715 نفر آموزش دیده‌اند و این آموزش‌ها تا پایان سال نیز ادامه دارد.

سعیدی به پاکسازی نقاط آلوده شهرستان ملایر طی امسال اشاره کرد و گفت: نقاط آلوده به جرائم شامل مواد مخدر، مزاحمان، معتادین، توزیع‌کنندگان مواد و... در شهرستان شناسایی شد و نیروی انتظامی در چندین عملیات اقدام به پاکسازی این نقاط کرد که هر چند صد درصد این نقاط پاکسازی نشده اما برخوردها همچنان ادامه دارد.

وی اظهار داشت: در راستای برخورد با برگزارکنندگان کاروان‌های عروسی نیز که باعث سلب آسایش مردم می‌شدند نیز اقداماتی صورت گرفته و در صورت ادامه با افراد مزاحم برخورد می‌شود که در این راستا باید در تعاملی که با مردم داریم فرهنگ‌سازی بهتری در برگزاری مراسم‌های شادی بین مردم انجام شود و مشکلات برای دیگر شهروندان ایجاد نشود.

فرمانده انتظامی ملایر در ادامه به سلامت مجازی در درون خانواده‌ها اشاره کرد و گفت: سیاست ناجا به سمت سلامت مجازی است که دشمن نتواند از طریق اینترنت باعث ایجاد مشکلات بین جوانان و نوجوانان شود و از این فضا در راه رسیدن به اهدافش سوء استفاده و امنیت را جریحه‌دار کند.

وی در ادامه اذعان داشت: برخی مواقع شاهد اخلال در نظم جامعه از سوی افرادی هستیم که اغلب آنها جوانان و نوجوانان بوده و ریشه این بی‌قانونی‌ها را می‌توان در مسائل مختلف خلاصه کرد که یکی از آنها اقتضای سنی جوانان و نوجوانان بوده که خانواده‌ها باید با آموزش‌های تربیتی در این راستا فرزندان خود را به رعایت قوانین جامعه سوق دهند.

سعیدی به رابطه بسیار خوب اصناف با پلیس اشاره کرد و گفت: تعامل اصناف با پلیس امنیت بیشتر در فضای شهر و بازار را به همراه داشته و این تعاملات باید بیشتر شود.

وی در تأکید به اصناف در ملایر عنوان کرد: اجرای طرح شبگرد در راستای امنیت بیشتر بارها از سوی نیروی انتظامی مطرح شده که اصناف باید با همکاری در راستای پیگیری طرح شبگرد در شهرستان گام بردارند که در این راستا نیروی انتظامی نیز همکاری لازم را در آموزش این افراد خواهد داشت.

فرمانده انتظامی ملایر از کاهش 44 درصدی سرقت مغازه در شهرستان ملایر در شش ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: این کاهش به علت همکاری و همیاری به موقع اصناف با پلیس بوده است.

وی در تأکید به اصناف شهرستان در راستای امنیت بیشتر گفت: شما باید از خرید هر نوع ضایعات مشکوک و قطعات مسروقه بپرهیزید.

سعیدی خاطرنشان کرد: اجناس ضربه دیده موتورسیکلت، قطعات خودرو، رادیو، وسایل صوتی و تصویری از اجناسی هستند که در شهرستان برای خرید آنها برنامه‌ریزی نشده و سارقان آن را می‌فروشند و باید در این راستا اصناف مربوطه آموزش ببینند و از خرید این اقلام بپرهیزند که این امر باعث شناسایی سارقان خواهد شد.

در پایان نیز از چند تن از افراد نیروی انتظامی شهرستان که با اصناف همکاری داشتند تقدیر شد.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول