اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل:

جوان ایرانی باید با بصیرت منافع ملی را حفظ کند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: جوان ایرانی موظف است با بصیرت‌افزایی در راستای افزایش توان علمی ایران منافع ملی کشور را در همه شرایط حفظ کند.

جوان ایرانی باید با بصیرت منافع ملی را حفظ کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سید حسن عاملی صبح امروز در اولین نشست هم‌اندیشی جوانان استان اردبیل پیرامون دومین اجلاس وحدت و انسجام ملی جوانان اظهار داشت: آینده کشور ما در گرو اعتلای علمی است و من یقین دارم تحقق این آینده روشن به دست جوانان رخ خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه امروز در جهان ارتقای سطح علمی قدرت محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: هم اکنون دنیا بر اساس قدرت مدیریت می‌شود و نظامی که مثل اختاپوس خود را بر سرنوشت معاصر مسلط کرده مبنایش نه بر منطق و آرای مردم و دموکراسی بلکه بر پایه حق ویژه است.

نماینده ولی فقیه در استان یادآور شد: این نظام اقتداری که برای خود ساخته اقتدار صنعتی، علمی، رسانه‌ای و استخدام مجامع حکومتی به نفع خود می‌باشد و در این دوران ما اگر فرصتی را از دست دهیم و زمینه اعتلای استعدادهای جوانان را فراهم نکنیم در آینده‌ای نه چندان دور استقلال و حاکمیت ملی نیز نخواهیم داشت.

عاملی گفت: امروز بزرگترین خیانت نظام استکباری این است که اراده یک ملت را سلب کند و اجازه ندهد آن کشور برای خود تصمیم‌گیری نماید و متاسفانه همه کشورهای اطراف در برابر این شرایط ناخواسته قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه استکبار امروز قدرت را قبضه کرده و می‌خواهد بر جهان حکومت کند، عنوان کرد:‌ اما در مقابل مسلط شدن به پیشرفت‌های علمی و تکنولوژی خواهد توانست در برابر استکبار قد علم کند.

امام جمعه اردبیل با اعلام اینکه بزرگان نگران این مسئله هستند که استکبار استیلای خود را برای مدیریت جهان به کار بسته است، بیان داشت: ضرورت دارد در این برهه از زمان استقلال خود را حفظ کرده و از ظرفیت‌های عظیم و نهفته جوانان استفاده کنیم.

عاملی با تاکید بر اینکه جوان ایرانی باید اهل سواد و فتح و ظفر باشد، افزود: وظیفه مسئولان در این خصوص وظیفه‌ بسیار سنگینی است به ویژه امروز که باید ایران به بالاترین مقام علمی و اقتصادی برسد.

وی قشر محروم جامعه را دارای استعدادهای شگرف اعلام کرد و گفت: آیت‌الله مقدس اردبیلی با لحاظ کردن این منطق پایه‌گذار مدارس استعدادهای درخشان بودند به طوری که هم اکنون شاگردان تربیت یافته در این مکتب دارای تالیفات متعدد و مثمر‌ ثمر برای حوزه‌ها هستند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری با یادآوری اینکه امروز باید پایاپای پیشرفت‌های علمی دنیا به پیش برویم، تصریح کرد: تحولی که امروز در دنیای علم پدیدار شده باید در جوانان ما نیز ظهور و بروز پیدا کند و کشور به نقطه بالایی از برازندگی دست یابد.

عاملی ابراز داشت: امروز پیشرفت‌های علمی ما اسباب قدرت بازدارندگی است به طوری که ما در ایام جنگ و چه قبل از آن وابستگی‌های شدیدی را از نظر اقتصادی داشتیم در حالی که هم اینک ایران به قطب بزرگ منطقه در حوزه علم تبدیل شده است.

تبدیل ایده به ثروت مهمترین مولفه مسئولان باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان مسائل اقتصادی در کشور افزود: بزرکترین وظیفه ما در اقتصاد تبدیل ایده و علم به ثروت است و از این راه باید تولید ثروت کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: اگر قرار است قدرت بهره‌وری بالا رود جز از این طریق نخواهیم توانست در تجارت جهانی وارد شویم و این به دست جوانان اتفاق خواهد افتاد.

عاملی مسئله اعتلای نفسانی را نیز برای جوانان مهم اعلام کرد و یادآور شد: یک جوان نباید برده و اسیر ایده‌ها و افکار بیگانگان باشد که اگر چنین باشد به هیچ درد نظام نمی‌خورد.جوان باید حر و آزاده باشد و با اعتلای نفس کفو نفس نیز داشته باشد.

امام جمعه اردبیل جوان را همانند زمین بایری اعلام کرد که هر کس هر بذری در آن بکارد صاحب و مالک زمین خواهد بود پس بهتر است ما برای جوانان خود برنامه داشته باشیم و بذر ایمان و عمل را در جان و روح جوانان خود بکاریم.

عاملی عنوان کرد: جوانی که شب‌ها پشت ماهواره می‌نشیند و فکرش ایرانی نیست به هیچ درد ما نمی‌خورد و تنها با سرمایه کشور توانسته خود را فربه کند.

وی تقویت و تعمیق باورهای اعتقادی در جوانان را بسیاری مهم اعلام کرد و اظهار داشت: ما باید منافع ملی را در جوان تقویت کنیم و در محور ولایت باید این منافع ملی تعریف شود.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه آموزه‌های اسلامی مهمترین نیاز جوان امروزی ست، افزود: از سوی دیگر بصیرت باید در جوانان ما تقویت شود چرا که وقتی بصیرت وجود نداشته باشد توطئه‌های متعدد دشمنان نیز برای وی بی‌معنی بوده و در مقابل آن بی‌تفاوت می‌شود.

عاملی توجه ویژه مقام معظم رهبری به قشر جوان را قابل تحسین اعلام کرد و : جوان ما باید فکر ولایی و ولایت‌ فقیهی داشته باشد و در تمام رده‌ها جزو صالح‌ترین اشخاص قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود اظهار داشت: این یک اصل عقلانی است و امروز دنیا در برابر افکار ولایی قرار گرفته و زمانی می‌رسد که در مقابل این اعتقادات دو زانو خواهد نشست.

انتهای پیام/خ۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول