اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نهاوند:

یادواره‌ شهدا بصیرت‌افزایی در جامعه را موجب می‌شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه نهاوند گفت: برگزاری یادواره‌های شهدا، موجب بصیرت‌افزایی در بین جامعه به ویژه نسل جوان می‌شود.

یادواره‌ شهدا بصیرت‌افزایی در جامعه را موجب می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، حجت‌الاسلام عباسعلی مغیثی صبح امروز در دومین یادواره شهدای عشایر شهرستان نهاوند با اشاره به ارزش‌های والای شهدای دفاع مقدس به ویژه شهدای عشایر اظهار داشت: عشایر غیور در دوران هشت سال دفاع مقدس، علاوه بر حضور جانانه در میادین عملیاتی توانستند در پشت جبهه با افزایش تولید خدمات ارزشمندی را به نظام و انقلاب کنند.

به گفته وی، دفاع مقدس همچون نگینی درخشان است که با دستان توانمند رزمندگان اسلام و شهدای گرانقدر رقم خورد و جوانان برومند ایران اسلامی توانستند با نثار خون خویش انقلاب اسلامی را در مقابل هر گزندی بیمه کنند.

امام جمعه نهاوند افزود: شهدای جهاد کشاورزی که در آن دوران به جهادگران و سنگرسازان بی‌سنگر نام گرفته بودند توانستند با ایجاد خاک‌ریز‌ها و معابر مستحکم منطقه عملیاتی را برای حضور دلاورانه جوانان و ایثارگران مهیا کنند و بعد از جنگ هشت ساله در سنگر تولید توانستند ایران اسلامی را به امنیت اقتصادی رسانند.

وی شرایط امروز کشور را به واسطه وجود تحریم‌ها و تهدیدها، شرایط متفاوتی با سال‌های گذشته عنوان کرد و ادامه داد: آن چه که می‌تواند همچون دیگر شرایطی که در طول 32 سال انقلاب به وقوع پیوسته کشور را سربلند و پیروز کند، صبر و تحمل در مقابل همه ناملایمات است.

مغیثی با اشاره به اهمیت مطالعه وصایای شهیدان گفت: باید زندگی‌ها به گونه‌ای باشد که بتوانیم هر چه بهتر و بیشتر خود را با آرمان‌های شهدا و امام شهدا و رهبر انقلاب نزدیک‌تر کنیم، هر چند که امروز در این شرایط همه ملت با مسئولان در اتحادی مثل‌زدنی به سر می‌برند.

وی در پایان سخنانش همه مشکلات را با وجود دلسوزی، اتحاد و بصیرت حل‌شدنی خواند و افزود: بصیرت بالا موجب ایجاد آرامش روحی، روانی، اجتماعی می‌شود بنابراین برپایی یادواره‌ها موجب نوعی بصیرت‌افزایی در بین جامعه به ویژه نسل جوان می‌شود.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول