اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور تبیین شخصیت امام کاظم

همایش سیره و زمانه امام کاظم فراخوان شد

خبرگزاری فارس: همایش سیره و زمانه امام کاظم(ع) به منظور تبیین شخصیت این امام بزرگوار فراخوان شد.

همایش سیره و زمانه امام کاظم فراخوان شد

مدیر گروه سیره اهل بیت(ع) پژوهشکده تاریخ امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به انتشار فراخوان همایش سیره و زمانه امام کاظم(ع) اظهار کرد: این همایش دارای 12 محور بوده که زندگانی و عصر امام کاظم(بسترشناسی سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی) از جمله محورهای این همایش است.

وی خاطر نشان کرد: سیره امام کاظم(ع)، وضعیت اهل بیت(ع) شیعیان و حاکمیت در عصر امام کاظم(ع)، اندیشه و رفتار سیاسی امام کاظم(ع) و سازمان وکالت(شکل‌گیری، تصور، کارکرد و آسیب‌شناسی) از دیگر محورهای این همایش است.

حجت‌الاسلام حمیدرضا مطهری امام کاظم(ع) و جریان‌های فکری، میراث علمی امام کاظم(ع)، امام کاظم(ع) از نگاه دیگران(امامان، اصحاب، شیعیان غیرامامی، اهل سنت، مستشرقان)، سیمای امام کاظم(ع) در ادبیات جهان اسلام، تبار و خاندان (فرزندان، همسران، امامزادگان منصوب به امام) و حرم امام کاظم(ع) در بستر تاریخ و کتاب‌شناسی امام کاظم(ع) را از دیگر محورهای این همایش ذکر کرد.

وی با اشاره به اهداف برگزاری همایش سیره و زمانه امام کاظم(ع) گفت: ترویج سیره و زندگی امام کاظم(ع) مهم‌ترین هدف این همایش بوده و با برنامه‌ریزی مناسب زندگی‌نامه آن حضرت تبیین می‌شود.

مدیر گروه سیره اهل بیت(ع) پژوهشکده تاریخ یادآور شد: سیره امام کاظم(ع) هنوز به درستی معرفی نشده و به شکل دقیق و علمی به زندگی وی پرداخته نشده است بنابراین برگزاری این همایش در شناساندن شخصیت این امام بزرگوار مؤثر است.

وی خاطر نشان کرد: با وجود آنکه دو فرزند امام کاظم(ع) در ایران به عنوان مأمن و مأوای شیعیان هستند ولی به شخصیت امام کاظم(ع) پرداخته نشده و کار علمی دقیق درباره سیره امام کاظم(ع) صورت نگرفته است.

مطهری عنوان داشت: علاقه‌مندان تا پایان دی ‌ماه سال جاری فرصت دارند مقالات خود را به آدرس پست الکترونیک historiqom@gmail.com یا آدرس پستی بلوار جمهوری، کوچه دوم، فرعی اول سمت چپ انجمن‌های علمی حوزه، انجمن تاریخ‌پژوهان ارسال کنند.

رئیس انجمن تاریخ‌پژوهان حوزه یادآور شد: افراد برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره 2917538ـ0251 تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول