اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور بیمارستانی وزارت بهداشت:

مرگ و میر ناشی از بستری شدن در بیمارستان‌های ایران 17 درصد است

خبرگزاری فارس: گفت: مدیر امور بیمارستانی وزارت بهداشت گفت: از نظر آمار جهانی، مرگ و میر ناشی از بستری در بیمارستان دومین عامل مهم و جدی مرگ و میر به‌شمار می‌رود که این رقم در ایران 17 درصد است.

مرگ و میر ناشی از بستری شدن در بیمارستان‌های ایران 17 درصد است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حمید رواقی پیش از ظهر امروز در ششمین کنگره میکروب شناسی بالینی در مشهد اظهار داشت: تعامل اساتید علوم بالینی و علوم پایه در ششمین دوره این کنگره بستر اعتلای پژوهش های پزشکی را فراهم می‌کند.

وی افزود: از سه سال گذشته با کمک سازمان جهانی بهداشت سیاست‌گذاری‌های جدیدی را بر مبنای استانداردسازی برای کنترل عفونت و ایمنی در بیمارستان های کشور تدوین کردیم.

رواقی ضمن اشاره به محورهای این استانداردسازی تصریح کرد: حاکمیت بالینی و ارتقا خدمات، ارزشیابی کمی و کیفی بیمارستان‌ها و نظارت بر بیمارستان‌های دوستدار ایمنی محورهای این سیاست‌گذاری‌ها در استانداردسازی کنترل عفونت بیمارستان‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: از نظر آمار جهانی، مرگ و میر ناشی از بستری در بیمارستان دومین عامل مهم و جدی مرگ و میر به‌شمار می‌رود.

مدیر امور بیمارستانی وزارت بهداشت این آمار را در ایران 17 درصد اعلام کرد و گفت: اگر چه این نوع مرگ و میر در تمام دنیا مطرح بوده اما هدف از برگزاری این همایش‌ها و اتخاذ تصمیمات باید مبتنی بر پیشروی در مسیر سالم سازی و ایمنی سازی بیمارستان‌ها باشد.

رواقی ادامه داد: نگاه ویژه به بحث کنترل عفونت از سال 2007 در کنگره‌ای با همین عنوان آغاز و در سال 2009، پنج راه حل برای کنترل عفونت ارائه شد که چندان جنبه کاربردی نداشت.

وی افزود: در سال 2010 ایران با 10 بیمارستان به صورت پایلوت کار خود را آغاز کرد و امروز علاوه بر افزایش این آمار، آموزش و حاکمیت بالینی در 10 بیمارستان در مراحل پایانی خود بسر می‌برد.

رواقی خواستار نگاه جدی بیمارستان‌ها به استانداردسازی شد و تاکید کرد: تمام بیمارستان‌های کشور موظف هستند که 20 مورد ذکر شده در استانداردسازی را که به آنها ابلاغ شده رعایت و پس از آموزش مجری جدی آنها در بیمارستان‌ها باشند.

مدیرکل دفتر مدیریت بیمارستانی وزارت بهداشت گفت: کنترل عفونت مسئله مهمی است که نگاه جدی به آن سبب کاهش مرگ و میر می‌شود و از همین حیث نیازمند اعتبارات بیشتری است.

مدیر امور بیمارستانی وزارت بهداشت خطاب به دانشجویان، اساتید، محققان گفت: نگاه، ایده و پژوهش‌های شما در ارتقای جایگاه پزشکی و به‌ویژه مبحث میکروب‌شناسی بسیار تاثیرگذار بوده و کنترل عفونت، امروز از جدی‌ترین مسائلی است که باید پژوهش‌ها و آموزش‌ها را به سمت آن سوق داد.

وی در پایان با ابراز خرسندی از ارتقا سطح کنترل عفونت در بیمارستان‌های کشور خواستار تعامل دستگاه‌ها و بخش‌های ذیربط برای تامین اعتبارات بیشتر در این بخش شد.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول