اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو مرکز تحقیقات اعصاب علوم پزشکی مشهد خبر داد

امکان کنترل بیماری ام‌اس با استفاده از روش‌های درمانی نوین

خبرگزاری فارس: عضو مرکز تحقیقات علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر با استفاده از روش‌های درمانی نوین می‌توان به خوبی بیماری ام‌اس را کنترل کرد.

امکان کنترل بیماری ام‌اس با استفاده از روش‌های درمانی نوین

علی شعیبی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد در ارتباط با تصورات نادرست مردم در مورد بیماری ام‌اس اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به خودکفایی کشور در زمینه داروهای ام‌اس امکان رسیدن به مراحل پایانی این بیماری در افراد بسیار پائین آمده است و در این ارتباط می‌توان گفت که در حال حاضر با استفاده از روش­های درمانی نوین می‌توان به خوبی بیماری ام‌اس را کنترل کرد.

عضو مرکز تحقیقات علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به بیان اینکه علت به‌وجود آمدن این بیماری ناشناخته است، تصریح کرد: در حال حاضر با تحقیقات انجام شده در زمینه این بیماری مشخص شده است که عوامل ژنتیکی و محیطی توأم با هم این بیماری را به وجود می‌آورند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این راستا ادامه داد: به عنوان مثال میزان ابتلای افرادی که سابقه ژنتیکی به ویژه در اعضای رده اول خانواده­‌شان دارند بالاتر از افراد عادی است ولی همین افراد اگر در سنین کمتر از بلوغ به مناطقی مهاجرت کنند که میزان شیوع این بیماری در آن کم است احتمال ابتلا به بیماری در آنان کاهش پیدا می‌کند.

شعیبی با اشاره به اینکه شیوع بیماری ام‌اس بیشتر در رده‌های سنی جوانی است، تاکید کرد: تحقیقات انجام شده در این زمینه گویای این است که ابتلای این افراد در سنین زیر 15 سال و یا بالای 55 سال بسیار نادر است.

وی با اشاره به نشانه‌های این بیماری خاطرنشان کرد: با توجه به تعریفی که این بیماری دارد نشانه­‌های مختلفی در زمان­های مختلف دارد که مانند بی‌اختیاری، بی‌حسی دست و پا، تاری دید و یا نشانه­‌های دیگری از این قبیل می‌تواند داشته باشد.

عضو مرکز تحقیقات علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به راه­‌های پیشگیری از این بیماری بیان کرد: با توجه به اینکه علت بیماری در حال حاضر ناشناخته است عوامل پیشگیری‌کننده نیز ناشناخته هستند.

شعیبی در این راستا ادامه داد: ولی ثابت شده است که در معرض آفتاب قرار گرفتن در دوران کودکی سبب کاهش احتمال ابتلا به این بیماری می­‌شود و همچنین احتمالاتی هست که گویای این است که مصرف غذاهای دریایی و میوه و سبزیجات تازه نیز در کاهش احتمال ابتلا به این بیماری می‌تواند نقش موثری داشته باشد.

وی با اشاره به عوامل تاثیرگذار در به وجود آمدن این بیماری تصریح کرد: استرس و عفونت از عواملی هستند که ثابت شده است در به وجود آمدن این بیماری نقشی ندارند ولی هر دوی این بیماری­‌ها برای کسانی که مبتلا به ام‌اس هستند تاثیر تشدید‌کنندگی را دارد.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول