اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فنی مرکز بهداشت خراسان‌رضوی:

70 درصد از مرگ و میرها مربوط به بیماری‌های غیرواگیر است

خبرگزاری فارس: معاون فنی مرکز بهداشت خراسان‌رضوی گفت‌: 70 درصد از مرگ و میرها مربوط به بیماری‌های غیرواگیر است.

70 درصد از مرگ و میرها مربوط به بیماری‌های غیرواگیر است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، غلامحسن خدایی عصر امروز در نشست خبری روز قلب و روز سالمند که در مرکز بهداشت استان برگزار شد اظهار کرد: همه افراد باید برای مراقبت از سلامتی خود برنامه‌هایی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه جسم انسان بالاترین نعمتی است که در اختیار انسان قرار گرفته است، تصریح کرد: انسان در مقابل سلامت این امانت در برابر خداوند مسئول است.

معاون فنی مرکز بهداشت خراسان‌‌رضوی با بیان اینکه 70 درصد از مرگ و میرها مربوط به بیماری‌های غیرواگیر است، ادامه داد: در این مرگ و میرها آمار بسیار بالایی مربوط عوارض قلبی است.

خدایی پیشگیری را بسیار مقرون به صرفه‌تر از درمان دانست و خاطرنشان کرد: بسیاری از این عوارض به راحتی و با هزینه بسیار کم  قابل پیشگیری هستند.

وی شیوه زندگی غلط را عامل اصلی این بیماری‌ها دانست و تاکید کرد: عواملی مانند بی‌تحرکی، تغذیه غلط ، مصرف دخانیات و مشکلات روانی مانند استرس از عواملی است که سبب بروز سکته قلبی می‌شود.

معاون فنی مرکز بهداشت خراسان‌رضوی با اشاره به قرارگرفتن در آستانه روز سالمند بیان کرد: در حال حاضر هشت درصد از جمعیت استان را سالمندان تشکیل می‌دهند و این مقدار رو به رشد است.

خدایی با بیان اینکه باید مراقبت‌ها و اقدامات زیادی برای سالمندان در نظر گرفته شود ادامه داد: به عنوان مثال باید برای حفظ کرامت سالمندان اقداماتی را انجام داد و سازمان‌های مختلف باید در این امر همکاری کنند. وی با اشاره به اقدامات انجام شده توسط مرکز بهداشت خراسان‌رضوی اظهار کرد: بررسی عوامل خطرساز بیماری‌ها در استان یکی از اقدامات انجام شده در مرکز بهداشت است.

معاون فنی مرکز بهداشت خراسان‌رضوی در این راستا ادامه داد: عواملی مانند وضعیت تغذیه،‌ تحرک ،‌ مصرف مواد مخدر و شرایط روحی در این تحقیق مورد بررسی قرار می‌گیرد و نتایج آن در دسترس سیاستمداران قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه تمام ارگان‌ها و افراد در حفظ سلامت مردم سهیم هستند تاکید کرد: باید تمام ارگان‌ها و افراد در این راستا با هم همکاری کنند.

انتهای پیام/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول