اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی چهارمحال و بختیاری:

توسعه گردشگری در چهارمحال و بختیاری مستلزم نگاه سیستمی است

خبرگزاری فارس: معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: اگر سیستمی به گردشگری استان نگاه کنیم موفق می‎شویم و اگر دستگاهی به این امر توجه کنیم در دستیابی به اهداف خود ناکام خواهیم ماند.

توسعه گردشگری در چهارمحال و بختیاری مستلزم نگاه سیستمی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حیدر صادقی بعدازظهر امروز در کارگروه گردشگری این اداره‌کل، اظهار داشت: گردشگری به معنای عام شامل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است که بدون حضور مطبوعات فعال در این زمینه به جایی راه پیدا نمی کند.

وی با بیان اینکه برخلاف تصورات رایج گردشگری یک صنعت نیست بلکه یک فرهنگ است، گفت: گردشگری با یک هتل پنج ستاره تعریف نمی‌شود بلکه گردشگری با خدماتی که به گردشگران و مسافران ارائه می‎شود، تعریف می‎گردد.

صادقی با بیان اینکه کوچکترین رفتارها در استان‌های مقصد گردشگری بر مسافران و گردشگران تاثیر می‎‌گذارد، اذعان داشت: برخورد راهنمای گردشگری، راننده تاکسی و خدمه رستوران‎ها در ایجاد یک خاطره خوب برای گردشگران اهمیت داشته که در این زمینه نیز رسانه‌ها می‎توانند نقش قابل توجهی را ایفا کنند.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: اگر سیستمی به گردشگری استان نگاه کنیم موفق می‎شویم و اگر دستگاهی به این امر توجه کنیم در دستیابی به اهداف خود ناکام خواهیم ماند.

صادقی با بیان اینکه این استان یک مقصد مناسب برای گردشگران به شمار می‎رود، ادامه داد: در این راستا ما واحدهای اقامتی و پذیرایی استان را برای دریافت گواهی استاندارد سازی به شرکت ایران سمگا معرفی کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر این استان گردشگران زیادی را جذب کرده است، تصریح کرد: باید سیاست‎هایی که منجر به اسکان و اقامت گردشگران در استان می‎شود را به صورت کارشناسی شده مشخص کنیم تا بتوانیم با یک برنامه‌ریزی جامع و کامل به هدف خودمان برسیم.

صادقی شرکت دادن هنرمندان استان در نمایشگاه روستایی و عشایری، اقوام، موسیقی، آیین‌های سنتی و صنایع دستی کشور در مجموعه سعدآباد تهران و حضور در نمایشگاه دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی، هتل‎ها و اصحاب رسانه، کتاب و مطبوعات گردشگری کشور در مجموعه نیاوران تهران در هفته گردشگری را از دیگر برنامه‌های این اداره کل برشمرد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول