اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو مرکز تحقیقات قلب و عروق اصفهان:

‌فشار خون 120 روی 80 ‌سلامتی کامل فرد را نشان می‌دهد

خبرگزاری فارس: عضو مرکز تحقیقات قلب و عروق اصفهان گفت: ‌‌فشار خون 120 روی 80 ‌سلامتی کامل فرد را نشان می‌دهد.

‌فشار خون 120 روی 80 ‌سلامتی کامل فرد را نشان می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حمید صانعی ظهر امروز در کنفرانس علمی پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی در ارتباط با پیشگیری ثانویه از فشار خون بالا اظهار کرد: ناموفقیت در کنترل پرفشاری خون در زنان جامعه به دلیل بی‌توجهی خود فرد، جامعه و پزشکان به اهمیت این موضوع است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه اقدامات بسیاری در عرصه کنترل پرفشارخون در زنان انجام شده است اما تاکنون موفق به کنترل این بیماری در آنها نشدیم.

عضو مرکز تحقیقات قلب و عروق اصفهان به آمار 25 درصدی پرفشاری خون در جامعه ایران اشاره کرد و افزود: 25 درصد از جامعه یعنی از هر چهار زن یک نفر مبتلا به این بیماری است که هر سال نیز در حال افزایش است.

وی شیوع فشار خون در زنان را بیش از مردان خواند و اضافه کرد: کنترل فشارخون در این قشر از جامعه تاسف‌بار است.

صانعی گفت: بیماری دیابت در هر دو جنس زن و مرد سال به سال در حال افزایش است و این در حالی که 35 درصد از زنانی که چربی خون بالایی دارند از این موضوع اطلاعی ندارند.

وی با اشاره به اینکه از سوی متخصصان تغذیه افراد به مصرف بالای آنتی‌اکسیدان‌ها، اسید فولیک، B6 و B12 توصیه می‌شوند، تاکید کرد: مصرف این نوع ویتامین‌ها از سویی دیگر خطر‌ناک است و استفاده زیاد از آن توصیه نمی‌شود.

عضو مرکز تحقیقات قلب و عروق اصفهان گفت: در صورتی که فشار خون 120 روی 80 باشد، فرد در سلامتی کامل بسر می‌برد و این در حالی است که 140 روی 90 باید به سرعت تحت درمان قرار بگیرد.

انتهای پیام/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول