اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران عنوان کرد

ابتلای 15.7 درصد روستائیان گچساران به فشار خون

خبرگزاری فارس: مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت: بیش از 15.7 درصد از روستائیان گچساران به فشار خون مبتلا هستند که این آمار حقیقی و نگران‌کننده است.

ابتلای 15.7 درصد روستائیان گچساران به فشار خون

محمدرضا محمدی پیش از ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: برای توسعه سلامت در مناطق مختلف شهری و روستایی باید گام‌های بلندی برداشته شود و این با مشارکت و همکاری همه دستگاه‌ها و همراهی اقشار مختلف مردم امکان‌پذیر است.

وی خاطرنشان کرد: ارتقای سلامت افراد جامعه شهری و روستایی نیازمند اطلاع‌رسانی و آگاهی هر چه بیشتر افراد است.

محمدی با اشاره به بالا بودن آمار برخی بیماری‌ها در میان روستائیان، بر توسعه آموزش به روستائیان و عشایر در راستای رعایت موارد بهداشتی تأکید کرد.

* 11 هزار و 560 بازدید از اماکن تولید و توزیع مواد غذایی

مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران ابراز داشت: به منظور نظارت بر اماکن و مراکز توزیع مواد غذایی و بهداشتی در یکسال اخیر افزون بر 11 هزار و 560 مورد بازدید از این اماکن و نیز بازدیدهایی از کارخانجات مواد غذایی و کارگاه‌ها صورت گرفته است.

محمدی با اشاره به 350 مورد پیگیری رفع نقص سیستم آبرسانی و موارد نامطلوب کلرسنجی در گچساران و باشت تصریح کرد: پس از بازرسی کارشناسان و بازرسان شبکه بهداشت و درمان گچساران افزون بر 4 هزار کیلوگرم مواد غذایی تاریخ‌‌گذشته و فاسد معدوم شد.

وی آموزش به تمامی رده‌ها، سطوح و ادارات گچساران و باشت با مضامین بهداشتی و بر اساس نیازسنجی واحدهای بهداشتی شامل اعتیاد، فشار خون، دیابت، تغذیه، بهداشت محیط شهری و روستایی را از دیگر فعالیت‌های اجرایی شبکه بهداشت و درمان گچساران عنوان کرد.

این مقام بهداشتی و درمانی گچساران بیان داشت: شبکه بهداشت و درمان برنامه‌های آموزشی مداوم پزشکی را به صورت منظم برای تمامی سطوح در طول ایام سال برگزار می‌کند.

محمدی افزود: افزون بر 120 مؤسسه کلینیکی و پاراکلینیکی در گچساران و باشت وجود دارد که شبکه بهداشت و درمان بر این مؤسسات و درمانگاه‌ها نظارت کامل دارد.

وی راه‌اندازی و فعال‌کردن کلینیک مشاوره بیماری‌های رفتاری و دیابت را به عنوان یکی از عملکردهای حوزه بهداشت در گچساران عنوان کرد.

* انجام 100درصدی غربالگری نوزادان در زمینه هیپوتیروئید

مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران بیماریابی فعال این شبکه در زمینه انواع هپاتیت و ایدز، غربالگری 100 درصد نوزادان در زمینه هیپوتیروئید، انجام 100 درصد واکسیناسیون‌ها در گچساران و باشت را از دیگر اقدامات انجام شده در این شهرستان‌ها برشمرد.

محمدی یادآور شد: شبکه بهداشت و درمان گچساران با انجام فعالیت‌های بیماریابی در زمینه‌های فشار خون، دیابت و بیماری‌های روانی در روستاها و مراقبت و درمان بیماران اعصاب و روان و انجام مشاوره‌های لازم در این زمینه‌ها نقش مهمی در بالا بردن شاخص‌های بهداشتی و درمانی در این شهرستان داشته است.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول