اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک کارشناس تغذیه:

استفاده چندباره از روغن‌ها فشار خون را افزایش می‌دهد

خبرگزاری فارس: یک کارشناس تغذیه در یزد گفت: استفاده چند باره از روغن‌های آشپزی عاملی در بالا بردن فشار خون است.

استفاده چندباره از روغن‌ها فشار خون را افزایش می‌دهد
ناهید برخورداری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: از آنجا که بسیاری از افراد مبتلا به فشار خون از بیماری خود آگاه نیستند، توصیه می‌شود این افراد به کنترل منظم آن اقدام کنند زیرا این بیماری مانند بالا بودن چربی‌خون می‌تواند برای سال‌ها بی سروصدا در بدن شخص مبتلا وجود داشته باشد بدون آنکه هیچ‌گونه علائمی را در شخص مبتلا بروز دهد.
وی توصیه کرد: مبتلایان به بیماری فشار خون از مصرف نمک و غذاهای پر نمک و ادویه بپرهیزید.
برخورداری افزود: این افراد به جای نمک می‌توانند از سبزیجات تازه یا خشک، ادویه‌‌جات مفید نظیر زردچوبه و دارچین، پودر زنجبیل و پیاز و آبلیموی تازه استفاده کنند.
وی با تاکید بر کاهش مصرف نان‌ها و مواد کربوهیدراتی تهیه شده از آردهای سفید و بدون سبوس در مبتلایان به فشارخون افزود: این افراد بهتر است از انواع نان‌های سبوس‌دار استفاده کنند.
برخورداری با بیان اینکه مصرف بیش از چهار واحد از انواع سبزیجات و سالاد به کنترل فشار خون کمک می‌کند، بیان کرد: هر واحد سبزی معادل یک لیوان انواع سبزیجات خام یا نصف لیوان پخته است.
وی توصیه کرد: این افراد سعی کنند در هفته سه مرتبه یا بیشتر از انواع مغزها و آجیل به صورت خام و بی‌نمک استفاده کنند.
برخورداری ضمن توصیه به این بیماران به جویدن کامل غذا گفت: حتما غذای خود را در محیطی آرام و به دور از استرس و تشنج مصرف کنید.
این کارشناس تغذیه خطاب به مبتلایان به فشارخون خاطرنشان کرد: از مصرف غذاهای سرخ کرده یا غذاهایی که در درجه حرارت‌های بسیار بالا و یا با مدت زمان طولانی تهیه می‌شوند، خودداری کنید و به خاطر داشته باشید استفاده چند باره از روغن‌های آشپزی عاملی در بالا بردن فشار خون است.
وی تاکید کرد: این بیماران از مصرف مواد حاوی افزودنی و غذاهای فرآیند شده که حاوی مقدار زیادی نمک و ادویه هستند مثل انواع سوسیس و کالباس، غذاهای کنسروی، شورها، ترشی‌ها و چاشنی‌های کارخانه‌ای خودداری کنند.
وی این افراد را به مصرف روزانه سه لیوان شیر یا ماست کم‌چرب توصیه کرد.
برخورداری یادآور شد: میوه‌هایی مثل موز، آلو، انجیر، انگور،هلو همچنین سبزیجاتی نظیر سیب‌زمینی، سیر، بروکلی، قارچ، کدو سبز و گوجه فرنگی سرشار از پتاسیم بوده و برای کاهش فشار خون بسیار مفید هستند. 
این بیماران چای، قهوه و شکلات را بسیار محدود کرده و تا یک ساعت بعد از صرف غذا از این‌گونه نوشیدنی‌ها استفاده نکنند.
برخورداری خاطرنشان کرد: افراد مبتلا به فشار خون باید از استعمال سیگار و انواع دخانیات پرهیز کنند.
برخورداری توصیه کرد: این افراد در صورت وجود اضافه وزن، حتما اقدام به کاهش وزن با نظر متخصص تغذیه کنند زیرا این مهم به کنترل فشار خون شما کمک زیادی می‌کند.
انتهای پیام/خ20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول