اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت روز جهانی قلب و تغذیه تن‌سنجی انجام شد؛

اندازه‌گیری فشار خون و مشاوره تغذیه در مخابرات دیلم

خبرگزاری فارس: به مناسبت روز جهانی قلب و تغذیه تن‌سنجی، اندازه‌گیری فشارخون و مشاوره تغذیه در شرکت مخابرات شهرستان دیلم انجام شد.

اندازه‌گیری فشار خون و مشاوره تغذیه در مخابرات دیلم
کارشناس بهبود تغذیه جامعه مرکز بهداشت دیلم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر گفت: در این برنامه که با حضور کارشناسان تغذیه و پیشگیری شبکه بهداشت انجام شد، قد و وزن، شاخص توده بدنی، فشار خون پرسنل اندازه گرفته شد و به هر یک از پرسنل مشاوره‌های لازم در ارتباط با شیوه‌‌های بهبود زندگی سالم ارائه شد.
آذین صبوری افزود: از تعداد 27 نفر پرسنل این اداره که مورد تن‌سنجی قرار گرفتند، 33 درصد دارای وزن نرمال، 45.5 درصد دارای اضافه وزن و 22 درصد در گروه چاق قرار داشتند.
صبوری اضافه کرد: به افراد دارای اضافه وزن و چاق مشاوره‌های لازم برای کاهش وزن و آموزش چهره به چهره داده شد.
وی بیان داشت: از بین این افراد، دو نفر مبتلا به دیابت تشخیص داده شد که به آنان توصیه شد برای انجام مراقبت‌های لازم و آزمایشات ماهیانه و مشاوره‌های تخصصی درمانی و تغذیه‌ای به کلینیک دیابت شهرستان مراجعه کنند.
این کارشناس تغذیه تصریح کرد: این برنامه مورد استقبال خوب پرسنل قرار گرفت و رئیس اداره مخابرات شهرستان از زحمات کارشناسان شبکه تقدیر و تشکر کرد و خواستار استمرار چنین برنامه‌هایی در این اداره شد.
صبوری در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: یکی از عوامل موثر اجتماعی در بروز ناامنی غذایی در کشور ناآگاهی‌های تغذیه‌ای افراد جامعه است و آموزش افراد در افزایش سطح آگاهی آنان نقش بسیار موثری در بهبود وضعیت تغذیه‌ای و شاخص‌های مربوط به آن دارد.
وی اضافه کرد: برنامه‌ریزی در راستای فرهنگ سازی و آموزش همگانی تغذیه به منظور ارتقای سلامت و کاهش روند بیماری‌های غیرواگیر حائز اهمیت است.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول