اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فوق تخصص قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد

فشار خون عامل بسیاری از مرگ و میرها در فارس

خبرگزاری فارس: فوق تخصص قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: فشار خون عامل بسیاری از مرگ و میرها و انواع سکته‌ها و بیماری‌های چشم و کلیوی در این استان است.

فشار خون عامل بسیاری از مرگ و میرها در فارس
محمد جواد زیبایی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: دو نوع فشار خون اول و دوم داریم که فشار خون اول به سیستم گردش خون برای انتقال خون به تمام سلول‌های بدن ضربه می‌زند و فشار خون دوم ارتجاعی است که خون را درون خود نگه می‌دارد و یک فشار خون مناسب را به بدن ما می‌دهد.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: عدم کنترل مرتب فشار خون موجب عوارض بسیار و به وجود آمدن سکته قلبی و مغزی، بیماری‌های چشم و بیماری‌های کلیوی می‌شود.
این استاد دانشگاه اضافه کرد: فشار خون بدن با یک مرتبه چک کردن مشخص نمی‌شود و برای مشخص شدن عدد واقعی فشار خون باید به فاصله و مرتب آزمایش انجام شود تا اندازه‌گیری دقیق باشد.
وی تصریح کرد: طبیعی شدن فشار خون به معنای قطع کردن داروها نیست و برای ثبات فشار خون با مشورت پزشک باید داروها را تا زمان مقرر استفاده کرد.
فوق تخصص قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه با وجود بسیار شدن دستگاه‌های فشار خون، هنوز فشار خون جیوه‌ای دقیق‌تر است بیان کرد: کنترل اشتباه فشار خون از سوی افراد غیرآگاه  موجب عوارض و بیماری افراد می‌شود که در این راستا افرادی که قصد اندازه‌گیری فشار خون خود را دارند باید از 15 دقیقه قبل در آرامش کامل باشند تا فشار خون آنان درست اندازه‌گیری شود.
عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز ابراز داشت: در کنترل و درمان فشار خون نخستین راه حل تغذیه مناسب و تغییر روش زندگی و کاهش نمک در غذاها بوده که بیشترین عامل بالا رفتن فشار خون است.
انتهای پیام/ی30/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول