اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی نیمه نخست سال جاری

233 متخلف زیست محیطی در خراسان‌شمالی دستگیر شدند

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌شمالی گفت: 233 متخلف زیست محیطی در عرصه‌های طبیعی این استان طی نیمه نخست سال جاری دستگیر شدند.

233 متخلف زیست محیطی در خراسان‌شمالی دستگیر شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان‌شمالی، حسین آبسالان افزود: در مجموع 228 تخلف زیست محیطی طی این مدت در این استان توسط مأموران یگان حفاظت محیط زیست خراسان‌شمالی کشف شده که در این رابطه 232 نفر متخلف زیست محیطی دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شده‌اند که این تعداد رشد 36 درصد را نسبت به شش ماهه نخست سال گذشته نشان می‌دهد.

وی افزود: از این تعداد تخلف 173 مورد مربوط به تعلیف غیرمجاز، آلودگی و تخریب زیست محیطی با 57 درصد رشد، 38 مورد مربوط به شکار غیرمجاز با 7/2 درصد رشد و 22 مورد نیز مربوط به تخلف شروع به شکار بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 144 درصد رشد داشته است.

آبسالان تصریح کرد: در نیمه نخست سال جاری ضرر و زیان وصولی این اداره کل 189 میلیون و 310 هزار و 120 ریال بوده است که 3/36 درصد بیشتر از شش ماهه اول سال گذشته است.

وی در مورد میزان سلاح‌های مکشوفه در مدت مذکور گفت: در نیمه نخست سال جاری 27 قبضه سلاح از شکارچیان غیرمجاز کشف و ضبط شده که از این تعداد 22 قبضه اسلحه مجاز و پنج قبضه نیز غیرمجاز بوده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال پیش   39/17 درصد رشد داشته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌شمالی افزود: افزایش تعداد محیط‌بانان مناطق،‌ افزایش تعداد گشت‌های کنترلی با حضور مسئولان گارد اداره کل، افزایش تعامل و جلب همکاری نیروی انتظامی استان، مشارکت جوامع محلی در کشف و نیز جلوگیری از وقوع جرم، صدور کارت همیاری برای دوستداران محیط زیست و مردم بومی، تجهیز تمام محیط بانی‌های استان به امکاناتی (از قبیل بیسیم، GPS، تجهیزات فردی، امکانات خودرویی و ...) از جمله عواملی هستند که باعث رشد شاخص‌ها در نیمه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل شده‌اند.

اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان‌شمالی با 19 محیط‌بانی و سر محیط‌بانی و بهره‌گیری از 54 محیط‌بان، گستره‌ای به وسعت 194 هزار و 144 هکتار را زیر پوشش دارد.

انتهای پیام/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول