اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت گرامیداشت هفته کودک

کودکان چهارمحال و بختیاری پرواز بادبادک‌ها را به نظاره می‌نشینند

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری از اجرای برنامه پرواز بادبادک‌ها به مناسبت گرامیداشت هفته کودک در این استان خبر داد.

کودکان چهارمحال و بختیاری پرواز بادبادک‌ها را به نظاره می‌نشینند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حسین سعیدی بعداز ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به فرارسیدن هفته کودک و ضرورت گرامیداشت آن، اظهار داشت: با نزدیک شدن به روز کودک، شانزدهم مهر ماه، نباید این روز را صرفا روز جشن و سرگرمی ببینیم، باید روز کودک را به دیده روز تصمیماتی بزرگ برای کودکان بنگریم.

وی افزود: روز کودک فرصتی برای همکاری با یکدیگر، یکی کردن منابع و یک صدا شدن برای ساختن جهانی بهتر برای کودکان است.

سعیدی با بیان اینکه در هر روزی از سال می‌توان برای کودکان جشن گرفت و هدایایی به آنها داد، گفت: متأسفانه برخی از کودکان از هدایایی از جمله مهربانی، مراقبت و توجه در زندگی روزمره خود بی‌بهره‌اند و در عوض آنها از سوی همان بزرگترهایی که باید مراقبشان باشند، مورد غفلت، آزار کلامی و حتی خشونت جسمی قرار می‌گیرند.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری طرح عملی پیشگیری از کودک آزاری را نقطه عطفی مهم در زندگی کودکان دانست و گفت: البته لازمه تحقق چنین امری، حمایت کامل جامعه مدنی، رسانه‌ها، والدین، معلمان و به‌طور کلی همه افرادی است که برای کودکان و با آنها کار می‌کنند.

وی با اشاره به برخی از طرح‌های عملی علیه کودک آزاری، گفت: ایجاد خطوط یاری کودک، ایجاد قوانین و دستورالعمل‌های رفتاری برای سرپرستان کودک و آموزش کارمندان بخش‌های مرتبط دولتی برای تشخیص زود هنگام کودک آزاری و اطلاع‌رسانی در این زمینه از جمله این طرح‌ها محسوب می‎شود.

سعیدی با اشاره به برنامه‌های تدوین شده به مناسبت گرامیداشت هفته کودک در این استان، گفت: تشکیل کارگاه آموزشی برای مدیران مهدهای کودک با محوریت کودک، بازدید کمیته استانی از یک مهدکودک یک مرکز شبهه خانواده و یک مرکز کودکان با نیازهای ویژه، بازدید شهرستانی از مهدها مراکز شبهه خانواده و مراکز کودکان با نیازهای ویژه با حضور مسئولان شهرستان‌ها از جمله این برنامه‌ها محسوب می‎شود.

وی ادامه داد: جمع آوری قلک‎های کودکان، برگزاری مسابقه دو بین کودکان مهدهای کودک، بردن کودکان مهدها به کانون پرورش فکری برای تماشای فیلم، بردن کودکان مهدها به کانون پرورش فکری برای تماشای فیلم، بردن کودکان مهدکودک‎‌ها به صدا و سیما، بازدید 40 کودک مهد از موزه چالشتر از دیگر برنامه‌های بهزیستی در راستی گرامیداشت هفته کودک است.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری اجرای برنامه پرواز بادبادک‌ها را از دیگر این برنامه‌ها عنوان کرد و گفت: بردن کودکان مهدها به کانون پرورش فکری برای تماشای فیلم، بازدید کودکان با نیازهای ویژه از موزه چالشتر، بردن کودکان مهدها به کانون پرورش فکری برای تماشای فیلم، بردن کودکان با نیازهای ویژه به صدا و سیما و پیاده‌روی عمومی از دیگر برنامه‌های تدوین شده به مناسبت گرامیداشت این هفته به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ع20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول