اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مجتمع امام‌خمینی(ره) مشهد:

همسفر با پروانه‌ها میزبان کودکان مناطق محروم مشهد شد

خبرگزاری فارس: مدیر مجتمع امام‌خمینی(ره) مشهد گفت: طرح بزرگ «همسفر با پروانه‌ها» میزبان کودکان و خردسالان مناطق کم‌بضاعت مشهد شد.

همسفر با پروانه‌ها میزبان کودکان مناطق محروم مشهد شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، روح‌الله مهدی‌پناه ‌در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح ترکیبی «همسفر با پروانه‌ها»، با حضور 120 نفر از کودکان موسسه خیریه شهید فیاض‌بخش و مهد قرآن کریم آستان قدس رضوی، در حال برگزاری است.

افزود: در این طرح ترکیبی، داستان‌های مرتبط با امام‌رضا(ع) در قالب دو نمایشگاه تصویری، یک نمایش سایه‌ای، یک کارگاه قصه و عروسک‌گردانی و یک نمایش صحنه‌ای، برای کودکان روایت می‌شود.

وی در توضیح این طرح گفت: در بخش اول این طرح، کودکان با شخصیتی به نام حسین همراه می‌شوند که در رویاهای خود، داستان شهادت امام موسی‌کاظم(ع) و تولد امام‌رضا(ع) را از زبان یک پروانه زیبای خیالی می‌شنود. در ادامه، داستان معروف «گنجشک و مار» که از کرامات امام‌رضا(ع) است، در قالب یک نمایش سایه‌ای، برای کودکان روایت می‌شود.

مدیر مجتمع امام‌خمینی(ره) ادامه داد: پس از این بخش، کودکان در کارگاه قصه و عروسک‌گردانی حاضر شده و با شرکت در بخش پازل‌چینی با موضوع رضوی و عروسک‌گردانی دستی، فضای شادی را تجربه می‌کنند.

مهدی‌پناه افزود: دومین بخش از نمایشگاه تصویری، مربوط به داستان ولیعهدی، کرامات و در نهایت شهادت امام‌رضا(ع) به دست مامون است که برای کودکان روایت می‌شود، آخرین بخش این طرح نیز اجرای نمایش صحنه‌ای با موضوع نذر و نیاز در درگاه حضرت ثامن‌الحجج(ع) است که در پایان این بخش، به کودکانی که به سؤال‌های راوی از داستان‌های بازگو شده پاسخ درستی بدهند، جوایزی اهداء می‌شود.

وی در پایان تاکید کرد: این طرح تا پایان مهرماه پذیرای کودکان رده‌های سنی پیش‌دبستانی و دبستانی است و پیش‌بینی می‌شود بیش از 3 هزار کودک از آن بازدید کنند.

انتهای پیام/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول