اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استادیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

میزان ابتلا به دیابت در کودکان افزایش یافته است

خبرگزاری فارس: استادیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر به دلیل اشتباه‌بودن رژیم غذایی مورد استفاده، میزان ابتلا به دیابت در کودکان افزایش یافته است.

میزان ابتلا به دیابت در کودکان افزایش یافته است

مژگان افخمی‌زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: چاقی بیش از حد، استفاده از کربوهیدرات بیش از اندازه در رژیم غذایی و خوردن فست‌فود، احتمال ابتلا به دیابت نوع دوم را در افراد افزایش می­‌دهد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تغییر الگوهای زندگی سبب رشد بسیاری از بیماری‌ها شده است، تصریح کرد: دیابت در سال­‌های اخیر رشد چشمگیری داشته و پیش‌بینی می‌شود که در 15 سال آینده میزان ابتلا به این بیماری به‌ویژه در میان کودکان، افزایش پیدا کند.

استادیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اهمیت مراقبت و کنترل قند در مادران مبتلا به دیابت ادامه داد: در صورتیکه مادران مبتلا به دیابت، رژیم غذایی خود را کنترل نکنند، ممکن است جنین دچار اضافه وزن نامتعارف و یا ناهنجاری­‌های جدی شود.

افخمی‌زاده در ادامه با اشاره به رجحان پیشگیری نسبت به درمان در بیماری­‌هایی مانند دیابت تاکید کرد: باید با تغییر الگوی زندگی مانند افزایش تحرک، تغذیه از غذاهای سالم، کم‌کردن میزان استفاده از غذاهای کربوهیدرات‌دار مانند برنج، سیب‌زمینی و مانند اینها خطر ابتلا به دیابت را کاهش داد.

انتهای پیام/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول