اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی مشهد:

4 کلانتری برای ارتقای امنیت اجتماعی و کاهش جرائم در مشهد افتتاح می‌شود

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی مشهد گفت: 4 کلانتری در راستای ارتقای امنیت اجتماعی و کاهش جرائم در مشهد افتتاح می‌شود.

4 کلانتری برای ارتقای امنیت اجتماعی و کاهش جرائم در مشهد افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، احد کریمی ظهر امروز در نشست خبری که در سالن کنفرانس ستاد فرماندهی نیروی انتظامی خراسان‌رضوی برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه 52 درصد از جمعیت خراسان‌ رضوی در مشهد مقدس قرار دارد اما این شهرستان یکی از امن‌ترین مناطق در کشور به‌شمار می‌رود.

وی با اشاره به سفر زائران امام رضا(ع) به مشهد افزود: هر سال مخصوصاً در تابستان جمعیت بسیار زیادی به این شهر اضافه می‌شود که زائران علی‌ابن موسی الرضا(ع) هستند این در حالی است که با همکاری شهروندان و مشارکت قابل توجه آنان امنیت مشهد در سطح بسیار خوبی قرار دارد.

کریمی تصریح کرد: در رابطه با رویکرد مردمی با توجه به نشست‌هایی که با حضور کارشناسان در مساجد و محافل داشتیم این امر نسبت به سال گذشته بسیار مطلوب واقع شده است.

وی ادامه داد: اجرای عملیات‌ها در شش ماه نخست سال 90 به 452 هزار مورد رسید؛ همچنین 36 درصد افزایش تماس‌های مردمی و مشارکت آنان را در شش ماه سال 90 و 91 داشتیم.

فرمانده انتظامی مشهد خاطرنشان کرد: هر ماه یک طرح ارتقای امنیت اجتماعی در سطح شهر مشهد اجرا شده است که با دستگیری سارقان، کیف‌قاپ‌ها و زورگیران همراه بود.

کریمی یادآور شد: جرائم زورگیری نسبت به سال گذشته 21 درصد کاهش داشته است همچنین 79 درصد از مجرمان دستگیر شده بیکار بوده‌اند.

وی افزود: با اقدام‌های عملیاتی 5 هزار و 389 نفر مظنون در شش ماه دستگیر شدند،همچنین 77 درصد از سارقان، 72 درصد مجرمان مواد مخدر،67 درصد نزاع‌ها و 58 درصد از مفاسد اجتماعی در مناطق حاشیه‌نشین شهر رخ داده است.

فرمانده انتظامی مشهد اظهار کرد: آمارها نشان می‌دهد که سال 88 نسبت به سال 87 سرقت‌ها 64 درصد افزایش داشته است اما در 6 ماه نخست سال جاری به 19 درصد رسیده است این در حالی است که در شهریور ماه امسال این آمار به 15 درصد رسید.

کریمی دلیل اصلی کاهش آمار سرقت‌ها را گشت‌زنی مستمر نیروهای انتظامی در قالب نیروهای پیاده، موتوری و گشت خودروهای پلیس نیروی انتظامی در محله‌ها دانست.

وی یادآور شد: آنچه که مسلم است هر زمان که مشارکت همه جانبه مردم را با نیروی انتظامی داشته باشیم جرائم نیز کاهش پیدا می‌کند.

فرمانده نیروی انتظامی مشهد ادامه داد: به زودی چهار کلانتری رسالت، شیرازی، الهیه و آب و برق در راستای ارتقای امنیت اجتماعی و کاهش جرائم در مشهد افتتاح می‌شود.

کریمی بیشترین جرائم را مربوط به اعتیاد به مواد مخدر و توزیع‌کنندگان آن دانست و ادامه داد: ماموران مبارزه با مواد مخدر اقدام‌های گسترده‌ای در این رابطه انجام می‌دهند؛ برای جمع‌آوری معتادان نیز کمپی در خلق‌آباد در حال احداث است که این افراد در این مکان انتقال می‌یابند.

وی در رابطه با توزیع کنندگان مواد مخدر گفت: در 6 ماه نخست سال جاری یک‌هزار و 367 نفر توزیع کننده مواد مخدر دستگیر شده است.

فرمانده نیروی انتظامی مشهد به رعایت ساعات تعطیلی اصناف مشهد تاکید کرد: در این مورد نیروی انتظامی هیچ‌گونه دخالتی ندارد بلکه اصناف باید خودشان ساعات کاری خود را مشخص و به نیروی انتظامی نیز اعلام کنند تا در این رابطه پلیس وارد عمل شود.

وی  یادآور شد: 96 درصد از خودروهای مسروقه در مشهد در همین شهر با همکاری پلیس آگاهی و نیروی انتظامی کشف شده است.

کریمی افزود: در شش ماه نخست سال جاری 12 هزار ماهواره جمع‌آوری شد و تاکید کرد: بسیاری از معضلات در جامعه به‌دلیل استفاده از ماهواره و ورود ابتذال فرهنگی است.

انتهای پیام/ح10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول