اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون توانبخشی اداره‌کل بهزیستی استان کرمانشاه:

اسلام به احترام زیاد به سالمندان سفارش کرده است

خبرگزاری فارس: معاون توانبخشی اداره‌کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: احترام به بزرگترها از دستورالعمل‌هاى اخلاقى اسلام است و بزرگ‌سالى و سن بالا در فرهنگ دینى ما احترام دارد.

اسلام به احترام زیاد به سالمندان سفارش کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، مراسم جشن باشکوهی به مناسبت روز جهانی سالمند در مرکز مهر نیکان کرمانشاه با حضور جمعی از سالمندان برگزار شد.

رسول اکبرزاده در حاشیه این مراسم در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار کرد: رعایت ادب و مقتضاى حق‏‌شناسى نسبت به عمرى تلاش صادقانه و ایثارها، گذشت‌ها، دلسوزی‌ها و سوختن و ساختن‌ها که بزرگان از خود نشان داده‏‌اند، آن است که در خانواده‏‌ها مورد تکریم قرار گیرند، عزیز و محترم باشند، به آنان بی‌مهرى نشود، خاطرشان آزرده نشود و به توصیه‏‌ها و راهنمایی‌هایى که از سر سوز و تجربه می‌دهند، بی‌اعتنایى نشود.

معاون توانبخشی اداره‌کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: بزرگ‌سالى و سن بالا در فرهنگ دینى ما احترام دارد. این سخن پیامبر خدا(ص) است: «مَنْ عَرَفَ فَضْلَ کبیرٍ لِسنّهِ فَوَقَّرَهُ، آمَنَهُ اللَّهُ تعالى مِن فَزَعِ یوم القیامة»؛ هر کس فضیلت و مقام یک بزرگ را به‌خاطر سن و سالش بشناسد و او را مورد احترام قرار دهد، خداى متعال او را از هراس و نگرانى روز قیامت ایمن می‌دارد.

اکبرزاده تصریح کرد: احترام به بزرگترها و ترحم و مهربانى نسبت به کوچک‌ترها، از دستورالعمل‌هاى اخلاقى اسلام است و کانون خانواده‏‌ها را گرم و مصفا می‌سازد.

وی خاطرنشان کرد: برخلاف فرهنگ غربی‌ها که وجود سالمندان را در خانواده‏ زائده‏اى مزاحم می‌پندارند و سعی دارند به نحوى آنان را از محیط خانه و روابط خانوادگى دور کنند و به خانه سالمندان بفرستند، اسلام به آنان ارج می‌نهد و برای آنان حرمت قائل است و به رعایت حقوق و احترام آنان سفارش کرده و به بهره‏‌گیرى از تجارب و افکار پخته آنان، تشویق می‌کند.

در این مراسم برنامه تئاتر توسط یک گروه هنری اجرا شد و اساتید روانشناسی و تربیت بدنی به ایراد سخنرانی درباره سلامت روحی و جسمی سالمندان پرداختند و در پایان با اهدا جوایزی از سالمندان تقدیر به‌عمل آمد.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول