اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر بنیاد علمی حریری بابل خبر داد

راه‌اندازی انجمن علوم پایه در بنیاد حریری بابل

خبرگزاری فارس: مدیر بنیاد علمی حریری بابل گفت: انجمن علوم پایه در مرکز بنیاد علمی محمدرضا حریری بابل راه‌اندازی شد.

راه‌اندازی انجمن علوم پایه در بنیاد حریری بابل

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، صدیقه عباسی پیش از ظهر امروز در بازدید نیازآذری نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی از بنیاد علمی محمدرضا حریری بابل اظهار داشت: این مرکز با نیت خیرخواهانه محمدرضا حریری برای ارتقای دانش عملی جوانان کشور شکل گرفت زیرا شاهد پیشرفت‌های تئوری جوانان کشور و ضعف دانش عملی آنها بود.

مدیر بنیاد علمی حریری بابل خاطرنشان کرد: این مرکز در 6 هزار متر مربع در مرکز شهر احداث شد تا دسترسی جوانان به این مرکز آسان باشد.

عباسی بیان داشت: این مرکز در 22 مهر سال 1388 افتتاح و طی سند محضری به اسم مردم بابل سند خورده است.

این مسئول ادامه داد: این مرکز در حال حاضر با داشتن 29 نفر عضو به صورت هیئت امنایی اداره شده که 9 نفر آنها از اشخاص حقوقی هستند.

وی تصریح کرد: در پنج سال گذشته بازدید کنندگان مرکز از دبیرستان‌های بابل وحومه به صورت عمومی بوده، اما در حال حاضر 99 درصد بازدیدها به صورت تخصصی توسط دبیرستان‌های استان صورت می‌گیرد.

مدیر بنیاد علمی حریری بابل ابراز داشت: سالانه 20 تا 25 هزار دانش‌آموز مازندرانی از این مرکز بازدید کرده ضمن اینکه از استان‌های دیگر از جمله گنبد نیز سالی سه نوبت بازدید کننده داریم.

عباسی افزود: دانش‌آموزان دبستانی و دبیرستانی به جای مدرسه از آزمایشگاه این مرکز برای کارهای عملی خود  بهره می گیرند واین امر سبب ارتقا  دانش عملی بین دانش‌آموزان می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه بخش دانشجویی و تحقیقات هر ساله رشد چشمگیری داشته، اذعان داشت: با توجه به استقبال زیاد دانشجویان به بحث تحقیقات، به مدت دو سال انجمن علوم پایه بنیاد حریری راه‌اندازی شد که 12 استاد به موضوعات علمی وتحقیقاتی این بنیاد نظارت دارند.

وی متذکر شد: به دلیل شرایط اقتصادی کشور امسال تنها پنج درصد اعتبارات اخذ شد، این در حالی است که این مرکز رتبه سوم کشور را بعد از دانشگاه تهران و خواجه نصیر طوسی کسب کرده است.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول