اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دادگستری فارس اعلام کرد

تدوین سند راهبردی پیشگیری از جرم در استان فارس

خبرگزاری فارس: معاون رئیس کل دادگستری فارس گفت: با تدوین سند راهبردی مدیریت پیشگیری از جرایم در معاونت قضایی، خلأ و ابهامات قانونی موجود در حوزه وقوع جرم برطرف می‌شود.

تدوین سند راهبردی پیشگیری از جرم در استان فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از جهرم، احمد رحمانیان عصر امروز در مراسم تودیع و معارفه دادستان این شهرستان با اشاره به نبود مدیریت متمرکز در امر وقوع جرم اظهار داشت: در بحث پیشگیری از جرائم آنگونه که باید باشد فعالیتی انجام نشده و قانونی مدون در این زمینه نیز وجود نداشته است.

وی ارتقای سطح آگاهی مردم در بحث ایجاد امنیت و کاهش جرایم را موثر دانست و افزود: مسئولان قوه قضائیه در بحث پیشگیری از جرم، مدیریت واحدی را به این امر اختصاص داده و با برگزاری کارگاه‌های مختلف آموزشی در این زمینه موجبات ارتقای امنیت و کاهش جرایم را فراهم آورده‌اند.

معاون رئیس کل دادگستری فارس ادامه داد: با تدوین سند راهبردی مدیریت پیشگیری از جرایم در معاونت قضایی و تشکیل شوراهای پیشگیری از جرم در شهرستان‌ها در آینده نزدیک، خلأ و ابهامات قانونی موجود در حوزه وقوع جرم برطرف می‌شود.

وی لازمه تشکیل شوراهای پیشگیری از جرم را اجرای کار عملی و بنیادین در این زمینه دانست و گفت: در بحث امنیت و پیشگیری از جرم باید از وجود و مشارکت جوانان استفاده کرده و در این زمینه برنامه‌ریزی مدونی شود.

به گفته رحمانیان برای اینکه بتوانیم در حوزه نظم و امنیت برنامه‌ریزی کنیم، نیازمند به برنامه کارشناسی شده هستیم.

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ صلح و سازش به گسترش امنیت کمک می‌کند، بیان داشت: مسئله صلح و سازش میان طرفین دعوا و توجه به شوراهای حل اختلاف از برنامه‌های متنوع دستگاه قضایی است.

معاون پیشگیری از جرم دادگستری فارس، محدودیت نیروی انسانی را از مشکلات دستگاه قضایی این استان دانست و خاطرنشان کرد: در دستگاه قضایی به خاطر کمبود نیروی انسانی دیده می‌شود که یک نفر کار چند نفر را انجام می‌دهد.

رحمانیان از مسئولان مجموعه‌های اجرایی این استان خواست تا در امر پیشگیری از جرایم یاری‌گر دستگاه قضایی باشند.

وی با اشاره به تدوین 45 برنامه در حوزه پیشگیری از جرم تصریح کرد: این برنامه‌ها به مرور در سطح شهرستان‌ها اجرایی می‌شود.

معاون پیشگیری از جرم دادگستری فارس با بیان اینکه احترام به مردم باید سرلوحه کار قضات قرار گرفته شود، عنوان کرد: باید تلاش کرد تا فاصله بین وقوع جرم و رسیدگی به آن کاهش یابد.

رحمانیان با بیان اینکه اساس قوانین یک نظام و حکومت بسته به نوع برخورد با موضوع امنیت است، بیان کرد: باید در زمینه اجرای امنیت در سطح جامعه از مردم استفاده شود و ما به این باوریم که هر کجا مردم به میدان آمده‌اند، نتیجه داده و به همین منظور لازم است که زمینه مشارکت آنها در بحث امنیت فراهم شود.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول