اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل عفو سازمان قضائی نیروهای مسلح خبر داد

برگزاری 600 مجمع پیشگیری از جرم در ایران

خبرگزاری فارس: مدیرکل عفو و پیشگیری از وقوع جرم سازمان قضائی نیروهای مسلح ‌از برگزاری 600 مجمع پیشگیری از وقوع جرم طی 15 سال گذشته خبر داد و گفت: هجدهمین مجمع استانی پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح امروز در کرمان برگزار شد.

برگزاری 600 مجمع پیشگیری از جرم در ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، احمد غلامی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: براساس قانون کار، پیشگیری از وقوع جرم یکی از وظایف قوه قضائیه است که مسئولیتی سنگین به شمار می‌رود و نیاز به همدلی همکاری و کمک تمام قوا دارد.

وی تصریح کرد: قوه قضائیه به لحاظ مشغله‌های فراوان و عدم وجود امکانات کافی این امکان را ندارد که پیشگیری از وقوع جرم را به نحو احسن انجام دهد.

غلامی با بیان اینکه اقدامات مناسبی در قوه قضائیه در بحث پیشگیری از وقوع جرم آغاز شده است، عنوان کرد: رئیس جدید این قوه معاونت پیشگیری از وقوع جرم را ایجاد کرد که بیانگر اهمیت این موضوع است.

وی افزود: سازمان قضائی نیروها‌ی مسلح حدود 15 سال کار پیشگیری از وقوع جرم را با همکاری فرماندهان و مسئولان نیروهای مسلح آغاز کرده که این امر در کاهش جرائم مؤثر بوده است.

وی از برگزاری حدود 600 مجمع پیشگیری از وقوع جرم در طی 15 سال گذشته در کشور خبر داد و بیان داشت: هجدهمین مجمع استانی پیشگیری از وقوع جرم در بین نیروهای مسلح امروز در کرمان برگزار شد.

غلامی افزود: تاکنون 20 عنوان مجرمانه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و عوامل وقوع آنها شناسایی شده و راهکارهای مؤثر در پیشگیری از آنها نیز شناسایی شده است.

وی با اشاره به جمع‌آوری 700 راهکار اجرایی در زمینه پیشگیری از وقوع جرم ابراز داشت: این راهکارها اصلاحی، تأسیس و تقنینی بوده است.

وی گفت: 95 راهکار که نیاز به هیچ نوع هزینه و یا تغییر و یا اصلاح قانون جدید نداشته و فرمانده می‌توانست آنها را اجرایی کند از بین این راهکارها شناسایی و اجرا شده است.

غلامی ابراز داشت: طرح‌های پژوهشی با انعقاد قرارداد با اساتید مجرب راجع به عناوین مرتبط با پیشگیری از وقوع جرم مانند عزت نفس کارکنان و قانون خرید خدمت سربازی انجام شده است.

وی عنوان کرد: با تغییرات به وجود آمده در سازمان قضایی نیروهای مسلح بعد از انقلاب اسلامی مسئولان برای جداسازی زندانیان نظامی از سایر زندانیان، اقداماتی انجام شده ‌و اکنون در بسیاری از استان‌ها زندان‌های مستقل نظامی ایجاد شده‌ و در تمام استان‌ها بند مستقل نظامی وجود دارد.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول