اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به بهانه بزرگداشت حمید سبزواری

همپای جلودار، رهپوی حق و یک کلام نفس با مردم

خبرگزاری فارس: نقطه عطف انقلاب بی‌گمان با شعر مردمی و شور الهی در آمیخته است و این شاید همان چیزی بود که در اشعار حمید سبزواری تجلی داشت چرا که او همپای جلودار، رهپوی حق و هم نفس با مردم بود.

همپای جلودار، رهپوی حق و یک کلام نفس با مردم

به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، انقلاب شکوهمند اسلامی، رایحه معنویت الهی را در تاریکی مطلق حکومت‌های مادی و الحادی به اهتزاز در آورده است و ایستادگی و فرزانگی دینی را به نماد جهان معاصر کرده است.

انقلاب در گستره خود هنر متعالی را بارور کرده و شکوه معنویت حق را سبب شده است.

فرهیختگی و ستیزدندگی شعر انقلاب اسلامی، تبلور اراده ملتی آزاده و سرافراز است که نه تنها تباهی‌های ستم‌پیشگان را برنتابیده بلکه در برابر آن، بر افراشته قامتان تاریخ شدند.

نشان ایستادگی و نماد خشم توفنده ملت، دردمندی شاعرانی است که با مردم زیسته‌اند و با آنان برخاسته‌اند و همپای جلودار، رهپوی حق گشته‌اند.

نقطه عطف انقلاب بی‌گمان با شعر مردمی و شور الهی در آمیخته است.

اشعار نغز شاعران با جان مایه‌های دینی و خاستگاه مردمی، توفندگی ملتی آزاده را بر هر ستم و طاغوت نشان داده است.

در این میان (حمید سبزواری) شاعر آرمان‌گرای انقلاب نقش برجسته‌ای دارد، شعر او مالامال از شور و شعور انقلابی و اسلامی است چه پیش از انقلاب و چه در بحبوحه انقلاب و چه در دوران دفاع مقدس، حضوری بی‌بدیل داشته است.

صفوف در هم تنیده و غلیان هیجان ملت بزرگ ایران را در دوران انقلاب فریاد می‌کشید و ترسیم کننده غم‌ها و شادی‌های دلاوران عرصه دفاع مقدس بوده آنچنان که زمزمه مداوم آزادمردان ایران اسلامی گشته است.

سروده‌های نغز و انقلابی حمید سبزواری مرزهای ایران اسلامی را درنوردیده و حتی تا بدانجا پیش رفته که نشانگر خشم ملت مسلمان لبنان و فلسطین در برابر یغماگری اشغالگران فلسطین گشته است.

بی‌گمان شعر حمید سبزواری شناسنامه ادوار حرکت‌های انقلابی مردم ولایتمدار ایران اسلامی است.

نکوداشت حمید سبزواری تکریم شعائر انقلاب اسلامی و توجه به هنر متعهد و تعهد هنرمندانه به جامعه آرمانی دینی است.

دبیر نکوداشت و مدیر فرهنگی دانشگاه حکیم سبزواری در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس گفت: همایش ملی نکوداشت شاعر آرمان‌گرای انقلاب اسلامی استاد حمید سبزواری به لطف حضرت دوست و همیاری مسئولان کشوری و شهرستانی در 17 مهر ماه سال جاری برگزار می‌شود.

سید نورالله رضوی افزود: عنایات ویژه‌ای که رهبر معظم انقلاب و همچنین بیش از آن حضرت امام خمینی(ره) به این شاعر آرمان‌گرا داشتند و با توجه به اینکه اشعار سروده شده توسط استاد از بدو انقلاب در راستای اهداف عالیه انقلاب بوده و اشعار ایشان در دوران دفاع مقدس به بهترین شکل جلوه ایثارگری، رشادت و شجاعت آن دوران را نشان داده است برگزاری چنین یادمانی بر هیچ کس پوشیده نیست.

وی ادامه داد: سروده‌های این شاعر برجسته کشور نه تنها در حوزه ایران اسلامی ارزشمند بوده بلکه فراتر از ایران اسلامی بیانگر مظلومیت مردم در بند فلسطین و مردم انقلابی لبنان و حزب‌الله بوده است.

دبیر نکوداشت و مدیر فرهنگی دانشگاه حکیم سبزواری اظهار داشت: از این رو با توجه به جایگاه شعر استاد در حوزه شعر و برای تبیین از حماسه‌سرایی‌ها و زحمات ایشان در حوزه شعر انقلاب اسلامی نکوداشت ارزشمندی در زادگاه این شاعر برگزار می‌شود که الحمدالله در حین فعالیت‌های انجام شده موضوع برگزاری این نکوداشت مورد توجه بسیاری از مسئولان کشوری قرار گرفت.

رضوی در عین حال یادآور شد: شاه بیت نکوداشت، فرمایشات مقام عظمای ولایت در دیدار دست‌اندرکاران این ستاد با معظم‌له بود که نشان از جایگاه شگرف این شاعر گران‌قدر دارد.

دبیر نکوداشت و مدیر فرهنگی دانشگاه حکیم سبزواری گفت: برگزاری این نکوداشت، هم برای وجاهت و جایگاه علمی شعر حمید سبزواری در دوران دفاع مقدس و هم اینکه نگاهی به این باشد که شاعری که اینقدر وسعت شعرشان در بین مردم رواج پیدا کرده را بتوانیم به گونه‌ای تجلیل کنیم انتهای پیام/ح10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول