اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پیشکسوت شعر آیینی کشور:

ناگفته‌های شعر جنگ برای نسل جدید تبیین شود

خبرگزاری فارس: یک پیشکسوت شعر آیینی گفت: ناگفته‌های شعر جنگ و دوره مقاومت را باید برای نسل‌های جدید به تصویر بکشیم و با بیان هنرمندانه ابعاد مختلف آن را مطرح کنیم.

ناگفته‌های شعر جنگ برای نسل جدید تبیین شود

محمدعلی مجاهدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: بستر و قلمروی موضوعی شعر مقاومت روی مقوله‌هایی مانند اعتراض، دفاع، جهاد و شهادت تکیه می‌کند که برگرفته و متاثر از منابع اسلامی هستند.

وی با بیان اینکه شعر مقاومت یکی از مهم‌ترین زیرمجموعه‌های شعر آیینی در زبان فارسی است گفت: پیش از انقلاب درباره شعر مقاومت مطالب و آموزه‌های چندانی برای مطرح کردن نداشتیم البته پیشینه شعر یا ادب فارسی از این مسئله تهی نیست.

این شاعر پیشکسوت شعر آیینی تصریح کرد: پس از انقلاب و هشت سال دفاع مقدس به دلیل رهنمودهایی که توسط متفکران بزرگ شیعی در مورد ابعاد مقاومت، شهادت، جهاد اسلامی، اعتراض، خیزش مردمی و وحدت ارائه شد، نظر شعرای معاصر به لایه‌های ناگفته فرهنگ مقاومت معطوف شد.

وی عنوان داشت: پس از دو دهه در اثر نگاه نافذ شاعران آثاری در زمینه شعر مقاومت آفریده شد که از غنای محتوایی بالایی برخوردار بوده و به طور کامل متأثر از آموزه‌های اسلامی هستند.

این شاعر پیشکسوت شعر آیینی خاطر نشان کرد: اکنون افق گسترده‌ای فراروی ما قرار گرفته که باید پاسخگوی نیازهای آینده قشر جوانمان باشیم و ناگفته‌های شعر جنگ و دوره مقاومت را برای نسل‌های جدید به تصویر بکشیم و با بیان هنرمندانه ابعاد مختلف آن را مطرح کنیم.

وی با بیان اینکه هنر یک رسانه بسیار تأثیرگذار است گفت: هنر شعر در بین هنرها از تأثیرگذاری مضاعفی برخوردار بوده و هنری است که در ذهن و روان مخاطبان اثر می‌گذارد و در حافظه آنها باقی می‌ماند و آنها را به حرکت و تکاپو وا می‌دارد.

مجاهدی یادآور شد: مقاومت چیزی نیست که به پایان برسد هرکس نظر، دیدگاه و افقی نسبت به مسائل پیش رو دارد و هر اندازه تجارب آرا بیشتر صورت گیرد بدون تردید آثار بهتری عرضه می‌شود.

وی با تاکید بر سرمایه‌گذاری بیشتر در زمینه دفاع مقدس گفت: باید قدر شاعران آیینی مؤمن و متدین بیشتر از گذشته شناخته شود و مجموعه شعر آنها به آسانی منتشر شود.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول