اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس نظارت بر مواد بهداشتی وزارت بهداشت:

افزایش کمی و کیفی تولیدات بهداشتی داخلی موجب کاهش قاچاق می‌شود

خبرگزاری فارس: نماینده فنی انجمن صنایع آرایشی و بهداشتی اداره‌کل نظارت بر مواد غذایی و بهداشتی وزارت بهداشت گفت: افزایش کمی و کیفی تولیدات داخلی موجب کاهش قاچاق در کشور خواهد شد.

افزایش کمی و کیفی تولیدات بهداشتی داخلی موجب کاهش قاچاق می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ملیلن امیرخانپور شامگاه یکشنبه در حاشیه برگزاری کارگاه فرمولاسیون محصولات بهداشتی و عوارض مصرف محصولات آرایشی و بهداشتی قاچاق و غیرمجاز در سنندج اظهار کرد: دولت با قائل شدن تمهیداتی می‌تواند قاچاق را تا حد قابل قبولی کاهش دهد.

امیرخانپور یکی از راه‌های کنترل قاچاق در کشور را ارتقا و افزایش کمی و کیفی تولیدات داخلی ذکر کرد و بیان داشت: اگر محصولی در کشور در حد فراوانی وجود داشته باشد بدون شک قاچاقچیان هم تمایل به انجام کار قاچاق در رابطه با این تولیدات نخواهند داشت.

وی تصریح کرد: افزایش میزان تولیدات کارخانجات مستلزم استفاده از ماشین‌آلات بیشتر، سرمایه‌گذاری ریالی و ارزی و ارائه تسهیلات دولتی است.

کارشناس اداره‌کل نظارت بر مواد غذایی و بهداشتی وزارت بهداشت لازمه موفقیت کارخانجات موجود در کشور را داشتن محصولاتی با کیفیت، بسته‌بندی مطلوب و اطلاع‌رسانی و تبلیغ مناسب ذکر کرد.

امیرخانپور خاطرنشان کرد: در زمان قبل از انقلاب تنها یک کارخانه مواد آرایشی و بهداشتی در کشور وجود داشت که با پیروزی انقلاب کار این کارخانه به دلایل مختلفی متوقف و روند مذکور موجب ورود مواد آرایشی و بهداشتی قاچاق و غیرمجاز از کشورهای همسایه به داخل ایران شد.

وی بیان داشت: به مرور زمان سرمایه‌گذاران ترغیب به سرمایه‌گذاری در عرصه تولید محصولات آرایشی بهداشتی شدند به گونه‌ای که اکنون بسیاری از محصولات کارخانجات ایرانی به کشورهای دیگری هم صادر می‌شود.

کارشناس اداره‌کل نظارت بر مواد غذایی و بهداشتی وزارت بهداشت تصریح کرد: در صورتی که مدیران عامل کارخانجات ایرانی مطمئن باشد که از قاچاق محصولات آرایشی و بهداشتی جلوگیری به عمل می‌آید بدون شک به دنبال ارتقای کیفیت و کمیت تولیدات خود خواهند بود.

امیرخانپور نوسانات ارز، تحریم، محدودیت‌های وام‌های بانکی و عدم وجود مواد اولیه را از جمله مشکلات کارخانه‌های تولید مواد آرایشی و بهداشتی کشور دانست.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کردستان هم در این جلسه گفت: این کارگاه به منظور ارتقای دانش و نگرش کارکنان و کارشناسان ذیربط در زمینه قاچاق محصولات آرایشی و بهداشتی برگزار شده است.

محمد تمیمی عنوان کرد: بررسی عوامل عمده در شکل‌گیری قاچاق، پیامدهای مصرف محصولات آرایشی و بهداشتی تقلب و غیرمجاز و راهکارهای مبارزه با قاچاق محصولات آرایشی و بهداشتی از جمله موضوعات مطرح شده در این کارگاه است.

وی طرح الصاق برچسب اصالت و سلامت کالا (طرح شبنم)، تکنولوژی ساخت و فرمولاسیون تولید مایع ظرفشویی و سفیدکننده‌ها، تکنولوژی ساخت و فرمولاسیون شامپو و مایع دستشویی و طرح سوالات و مشکلات موجود در صنایع بهداشتی را از دیگر موضوعات مطرح شده در این کارگاه ذکر کرد.

این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: در این کارگاه 40 نفر از کارشناسان نظارت بر مواد غذایی شبکه‌های تابعه استان کردستان، کارشناسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و جمعی از اتحادیه بانوان آرایشگر حضور دارند.

 انتهای پیام/ن10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول